Waar is mijn harde schijf???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen82

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Gegroet mede forumleden,

Ik heb een probleempje. Het gaat om het volgende.

Mijn 2e computer (alleen voor internet e.d.) WAS altijd operationeel en werkte prima. Als ik hem tegenwoordig opstart, start hij heel langzaam op. Dat tellertje van het geheugen zie je maar sporadisch in beeld, terwijl het eerst er altijd was.

Vervolgens gaat ie de harde schijven en cd-rom/cd-branders zoeken. Dat duurt een eeuwigheid. De c-schijf vind ie vrijwel meteen, maar de 2e schijf (d-schijft) duurt heel lang om te vinden. Vervolgens zegt de computer dat er niks aangesloten is op de primary slave.

De CD-ROM vind ie ook meteen, maar bij de CD-BRANDER (HP9110i) vind ie niet als zijnde een brander, maar wordt ATAPI CD-ROM genoemd. Heeft iemand dit ook, of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Jeroen!

Hoi,

ik heb ook een probleem met mijn harde schijf. Ik heb twee harde schijven, maar één van die schijven is weg. Als ik bij 'Mijn Computer' kijk staat hij er gewoonweg niet meer. Mijn bios herkent hem nog wel.

Is alle bekabeling in de computer goed aangesloten?
Zijn er pennen krom, zit er vuil in, is de boel misschien vochtig geweest?
Softwarematig zijn ook nog allerlei problemen te bedenken, maar kijk eerst het hardware deel eens goed na.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan