Waar kan ik het best beginnen met leren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eurystheus

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Berichten
19
Ik heb een tijd geknutseld en gespeeld met grafische programma's als Photoshop en Flash, maar dat vooral bedoeld om de tijd te doden, ik vond het gewoon leuk. Nu wil ik het serieuzer aanpakken en beginnen aan een persoonlijke website. Ik heb ook wat websites gemaakt, maar zonder enige kennis van html, jeweetwel met die flutprogrammaatjes. Maar ik ben er achter gekomen dat die kennis wel eens heel handig kan zijn. Nu dus, wil ik de wat meer ervaren members onder ons vragen, wat voor boeken/websites/tutorials raden jullie aan waar ik mee kan beginnen met het leren van html. Ik heb namelijk gister in de boekenwinkel al wat boeken gezien, maar ik wist niet wat ik er mee moest, er zaten titels bij als "HTML" maar ook "HTML 4 ofzo" en ik dacht ook iets van xhtml. Wat is wat, en wat kan ik het beste lezen? Toen had ik maar een boek over Flash MX gekocht. Anyway, wat uitleg zou heel fijn zijn.

PS: ik heb ook vaak gehoord over php en css en xml, ik weet absoluut niet wat dit allemaal voor talen zijn, maar eh heb ik het nodig voor een...redelijke site?
 
Ik heb de volgende site gebruikt voor het leren van html: http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php
Erg uitgebreid en duidelijk vind ik.

Op die site staat ook informatie over een aantal andere "talen". Verder is er ook informatie te vinden over boeken.

Naar mijn idee is html het makkelijkste.

Verder kan je het beste een beetje rondkijken en vooral kijken of je er mee kan berijken wat je wilt

Succes:)
 
Als je eenvoudig wilt beginnen moet je het blad:Computer easy van augustus 2005 no 5 even kopen, hierbij zit ook een cd met het gratis progamma nvu.
Dit progamma schrijft voor jou de progammeercode.

groet speedtouch
 
Dank je voor de site, ik zal me er zeker in verdipen. Maar eh, ik lees op de pagina van xHTML dat xhtml de gewone html zal vervangen; betekent dit dat ik het beste gewoon xhtml moet leren ipv html?
 
Zo'n haast zal dat niet hebben en er is niet zo heel veel verschil. Kijk de lessen maar is door.

De XHTML cursus op die site is alleen maar een korte aavulling. Als je besluit via die site de cursus te volgen zal je toch eerst de HTML-cursus moeten doen. Daar is alles uitgelegt. In die van XHTML staat alleen vooral wat het verschil tussen HTML en XHTML is en hoe je het kan omzetten.

Je zou gelijk XHTML kunnen toepassen, maar veel verschil is er niet. Je kan er tenslotte hetzelfde mee.
 
Hierbij nog wat tips.

:cool:
 

Bijlagen

  • handleiding_homepage_maken.txt
    11 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan