Waar kan ik het beste een gecombineerde modem met draadloze router plaatsen bij ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Wat is beter bij ADSL:

Een zo kort mogelijke telefoonlijn naar een gecombineerde modem en router waardoor de UTP kabel 12 meter is? (In dit geval komt de draadloze router in de meterkast te staan en komt er ook een UTP verbindings kastje om het netjes aan de muur in de woonkamer weg te werken.)

of

Een zo kort mogelijke verbinding tussen een gecombineerde modem en router waardoor de telefoonlijn 12 meter is? (In dit geval komt de draadloze router in de kamer te staan en komt er ook een telefoon verbindingskastje om het netjes aan de muur in de woonkamer weg te werken.)

Ik kom steeds kstjes tegen met dubbele aansluiting voor UTP, zijn er geen met een enkele aansluiting?

Ik zou de hele handel in de meterst pkast plaatsen en een utp kabeltje leggen.
De lengte van de utp kabel mag max.+/-100 meter zijn dus daar kunnen geen problemen optreden wat betreft de lengte.
Maar ik begrijp niet goed wat je met het utp kastje bedoeld want je praat over draadloos dan kun je toch je hele netwerk verder draadloos verbinden als je de draadlose router in de meterkast hebt geplaatst.

Nu staat er een oude desktop PC die vervangen gaat worden, straks komt er vast een draadloze laptop bij, dus het is voor de toekomst gericht.

Draadloze router is ook modem.

Verder misschien wel handig om te zeggen dat alles gelijksvloer is en geen betonne muren bevat.

Laatst bewerkt:
Heeft er nog iemand andere ervaringen?

Al alles gelijk vloers is en geen betonnen muren zul je weinig problemen ondervinden

Laatst bewerkt:
Sluit ik me bij aan. En er zijn idd enkelvoudige UTP doosjes, onder meer het merk iconn heeft deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan