Waar kan ik mijn webpage onderbrengen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hallo, mijn vraag sluit mogelijk aan op een eerdere vraag maar hier zie ik geen afdoende advies.
Als eeuwige klant van in de loop der jaren (opgeslokte) providers WXS, Planet Internet, HetNet en nu dus KPN internet heb ik de beschikking over een eigen gratis (hobbymatige) Webpage.
Om kosten te besparen en omdat KPN met moeite 6-8 MB kan leveren ( woon in een buitengebied) wil ik overstappen op Ziggo, we hebben al Ziggo kabel TV en voor 10 euro per maand kunnen we internet 25 MB en vast bellen erbij krijgen. Dit is niet alleen sneller maar 21 euro per maand goedkoper dan KPN.
Helaas biedt Ziggo geen gratis of betaalde Webhosting mogelijkheid.
Ik zoek dus een mogelijkheid om mijn ca. 60 MB webpage gemaakt met LMSOFT Webcreator via FTP elders onder te brengen, (een domeinnaam heb al ik bij “mijndomijn.nl)
Welke mogelijkheden zijn er ? THX

Als je de domeinnaam bij MijnDomeinn hebt, kan je daar de website maken.
Je zou Wordpress kunnen installeren daar bij MijnDomein of via de sitebuilder.

Kan het wel via FTP en LMSOFT webcreator, want ik denk namelijk dat de opbouw anders is dan de sitebuilders van een hosting en dus zal je het moeilijk worden om dat over te zetten.
Ik weet dit dus eigenlijk niet, ik maak nooit gebruik van dure websitebouw programma's.
Moet wel zeggen dat dit een duur programma is, terwijl je met Wordpress al eigenlijk gratis een mooie website kan maken, met daarbij dan wel de hosting.

Omdat je website niet al te groot is, zou ik hem dus overnieuw maken en dan met de eerder genoemde WP.

Ikzelf heb bijv. mijn website in de handtekening bij Versio voor 6 euro per jaar.
De website is gemaakt in Wordpress.

Laatst bewerkt:
[...]
Omdat je website niet al te groot is, zou ik hem dus overnieuw maken en dan met de eerder genoemde WP.
[...]

Dat de website maar 60 MB is, wil natuurlijk niet zeggen dat 'ie niet ingewikkeld is :D

Maar goed, je hebt inderdaad geen Ziggo of KPN nodig om (behalve internet natuurlijk) een website te hosten. Je zegt dat je al een domeinnaam hebt geregistreerd bij MijnDomein. Zoals Femke als zegt kun je dus daar je website uploaden. Raadpleeg MijnDomein.nl voor de FTP gegevens.

Succes :thumb:

Dat de website maar 60 MB is, wil natuurlijk niet zeggen dat 'ie niet ingewikkeld is
Dat is waar, vaak met die sitebuilders en websitebouw programma's wordt het juist wel ingewikkeld ;)

Met ftp naar MijnDomein moet je dus wel opletten dat het kan, qua opbouw.
Wordpress is het makkelijkst om mee te werken.

Ziggo heeft wel betaalde webhosting maar is wat aan de hoge kant geprijsd.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/klantenservice/z/extra-diensten/webhosting/

Het lijkt mij beter om één van de vele webhosting aanbieders te kiezen omdat die meer bieden voor een lagere prijs.

Als je alleen een domeinnaam registratie hebt dan kan je geen website hosten. Daarvoor heb je een webhosting pakket nodig. Een webhosting pakket is vrijwel altijd inclusief een domeinnaam registratie.

Je kunt denk ik bij iedere webhoster terecht omdat de allerkleinste hosting pakketten minimaal 100 MB zijn.

Een domeinnaam kan verhuisd worden naar een andere webhoster. Meer info

Suc6 met je website.

-- aanvulling: op de website staat dat je vrij bent om iedere webhoster te kiezen die je wilt
"...Met Web Creator FTP, een onderdeel van FTP Site Manager of met een ander FTP-programma kunt u uw project uploaden naar LMSoft of een andere provider van webhostingservices..."
Je kunt het gratis FileZilla gebruiken als FTP programma.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan