Waar moet dat kabeltje heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik heb wat geheugen bijgeplaatst en tegelijkertijd wat schoongemaakt (alle kaarten zijn er even uit geweest).
Bij het terugzetten van alles houd ik een kabeltje over: dit zit op de geluidskaart (Creative SB PCI128) op de middelste van de 3 connectors.
Ik heb overal geprobeerd een user manual te vinden voor deze kaart, maar tevergeefs.
Mijn moederboard is Asus P3V4X.

Overigens lijkt alles gewoon te werken ....en misschien is het wel nooit aangesloten geweest (??)

Weet iemand waar dat kabeltje naar toe moet (de plug heeft 4 gaatjes en er zitten 3 draden aangesloten)

zwart rood en wit
dan kan het uit je cd/dvd speler komen

puppie zei:
zwart rood en wit
dan kan het uit je cd/dvd speler komen

het is inderdaad zwart rood en wit
ik heb 2 cd/dvd drives; naar welke moet het?
overigens staat er BEST op het stekkertje

Bertus zei:
naar de cd/dvd die jij gebruikt om cd's afteluisteren

In de eerste plaats gebruik ik ze alle 2: zoals het uitkomt.
Maar, misschien domme vraag, waarom doet ie het wel gewoon (audio-CD afspelen) zonder dat kabeltje?:confused:

Hij doet het wel zonder dat kabeltje als je in apparaatbeheer bij de eigenschappen van je cd/dvd drive "digitale cd audio" hebt aangevinkt.....

Het kabeltje kan ook voor een eventuele voice modem zijn.... [ook al heb je die niet.....]

ErpCity zei:
Hij doet het wel zonder dat kabeltje als je in apparaatbeheer bij de eigenschappen van je cd/dvd drive "digitale cd audio" hebt aangevinkt.....

Het kabeltje kan ook voor een eventuele voice modem zijn.... [ook al heb je die niet.....]

Kortom, ik kan hem gewoon los laten hangen .....toch?

Ja... als alles werkt.... is ie "over" dus........ [voor toekomstig gebruik...]

BANDIT123 zei:
Dat kabeltje moet naar de Aux aan sluiting op je moederbord

Waar zit die?
Ik heb het user manual erop na gelezen en kan hem niet vinden ....

Zit er niet op.... aux aansluiting komt voor op mb's met onboard soundcard... aux is een [analoge]ingang... als jij zegt dat het kabeltje van je soundcard komt, is dat voor een [analoge] uitgang van één of ander apparaat.......

Beneven in de schuur geweest,zelfde bord en kan me nu herinneren wat er op zat!!:o

Sorry @ErpCity had gelijk

BANDIT123 zei:
Beneven in de schuur geweest,zelfde bord en kan me nu herinneren wat er op zat!!:o

Sorry @ErpCity had gelijk

OK, hartelijk dank allemaal
we laten het kabeltje gewoon los hangen.

Als je in de toekomst bijvoorbeeld een TV kaart er bij zet dan moet hij daar naar toe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan