Waar moet ik beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Berichten
183
Hallo Helpmijers,

Ik ben van plan in de loop der jaren veel tijd te besteden aan programmeren, ik zou erg graag mobile apps kunnen maken.
Zelf heb ik verschillende tutorials op youtube gevolgd, maar nooit afgemaakt vanwege school. Nu heb ik de tijd om te progammeren, maar ik moet het eerst leren.
Nu heb ik een paar vragen:

- Als ik een mobiele app zou willen maken voor Android (hierbij bedoel ik progammeren, dus geen programma's waarin je binnen een aantal dagen een simpele app hebt), is Java dan de progammeertaal die ik nodig heb?

- Een game of sport app, als je ervaring hebt, is het dan mogelijk om dit in alleen te maken?

- Waar kan ik het beste beginnen, via internet tutorials volgens, of beter een JAVA voor beginners boek kopen (en zo ja, welk boek?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,
Roy
 
Laatst bewerkt:
Hoi Roy,

Misschien kun je Eclipse gebruiken?
Dit is een vrij groot programma waarbij je echt bij het begin moet beginnen.
Ik heb er zelf wel een tijdje mee gewerkt maar ook nooit afgemaakt, ik zit ook nog op school :(
Misschien kom je hier iets verder mee: https://www.youtube.com/watch?v=xtsyrKdPZVw

EDIT:
Volgens mij alleen voor Android apps, maar weet ik niet zeker.
 
ga een website maken :p klinkt miss vreemd maar dan dek je WP, android, iphone en andere (zoals in mijn geval het nostalgische Symbian)

wil je echt apps maken bende op android gebonden aan Java ja. Er is trouwens vanuit Google ook een speciale Android IDE beschikbaar zag ik van de week toevallig.
Daarnaat drop je vragen hier, zo heb ik alles geleerd eigenlijk, dmv zelf doen, kwam ik er niet uit > post op helpmij :)
 
Ik kan je de video's van thenewboston.com aanraden. Daar worden alle basis-technieken besproken. Verder kan ik je aanraden om een boek te kopen :)

http://thenewboston.org/tutorials.php

Een tip is om niet direct te beginnen met android. Leer eerst java! Je hoeft niet alles te leren, maar tenminste de basis api. Als je begint met Android zal je merken dat het wel een heel grote stap is waardoor je waarschijnlijk na een tijd zult opgeven.

thenewboston biedt trouwens ook java-tutorials. Ik raad je aan om deze tenminste door te nemen voordat je met android bezig gaat.

Qua boeken kan ik je "Beginning Android Games" aanraden. Hierbij moet ik wel vermelden dat je eerst een goede java-basis nodig hebt voordat je je hierin verdiept.
http://www.amazon.com/Beginning-Android-Games-Mario-Zechner/dp/1430246774

@EdjeCageman: een website / webapplicatie maken is ook een optie, maar web programmeren is toch wel even wat anders dan native Android / Java SE

Met vriendelijke groet,
NewbiProgrammer
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik heb gisteren het boek 'En dan is er Java / Java 6 met Swing' besteld, ik ga eerst daarmee aan de slag, en daarna zal ik kijken of ik nog New Boston tutorials moet volgen om dingen aan te vullen.
Alvast bedankt voor alle reactie's!
Ik zet de post alvast op opgelost, maar misschien zijn er nog meer tips, die zijn altijd welkom.

Mvg,
Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan