Waar moet ik op letten als ik een game koop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Hallo,

Ik hoop dat dit het goeie forum is...

Ik wil voor mn zoon zn birthday een game kopen, nu heeft ie zn zinnen gezet op oblivion, het ding is nog niet uit dus ik vrees dat mn pc het niet echt aan gaat kunnen.

Geen probleem, zijn punten zijn schitterend dus wil zn ouwe wel ff in zijn zak schieten om die ouwe pc (1.5 jaar, nog niet ZO oud dus) up te graden.

het zou zonde zijn moest ik dat niet doen want de graphics en zo zijn wel knap (waarschijnlijk ga ik hem bij het mitste geringste van de PC afhalen zodat ik zelf kan :p )

anyway, waar moet ik op letten, wat moet ik upgraden en hoe moet ik die gegevens te weten komen

Dank bij voorbaad

wat voor systeem is het nu? anders kunnen we niet zeggen wat up te graden is :D

Je kunt ff in configuratie scherm kijken bij systeem dan zie je wat voor processor erin zit met de kloksnelheid erbij ook staat hier het geheugen wat in de pc zit.
Je kaart kun je vinden door op het bureaublad rechtemuisknop te drukken en dan bij instellingen kijken hier staat het merk en het type.

Of je dowload everist zoals al genoemd is

En de systeem eisen staan op de game zelf je moet altijd de aanbevolen eisen bekijken.
Een game spele op de min. instelling is nooit leuk.

Laatst bewerkt:
Merci mannen, heb nog ff julie hulp nodig

Bedankt voor de berichtjes :thumb:

A.J. zei:
Download en installeer Everest.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Daarme kun je zien wat er in de PC zit.
Van belang zijn je videokaart, RAM geheugen en processor.
Zet die even neer en dan zullen de game experts wel reageren.

Help me hier even gasten,

videokaart => waar moet ik dat opzoeken? zit dat standaard in een pc?
Ram geheugen => erm... Hoe kan ik dat zien?
Processor => same here, ik heb geen idee waar ik dat kan opzoeken :confused:

Ik weet niet, dat programmaatje downloaden, is dat niet link? kunnen jullie me niet stap voor stap uitleggen hoe ik aan die 3 gegevens kom? dan leer ik zelf ook wat bij :p

Groeten

Bert

Berthombre zei:
Help me hier even gasten,

videokaart => waar moet ik dat opzoeken? zit dat standaard in een pc?
Ram geheugen => erm... Hoe kan ik dat zien?
Processor => same here, ik heb geen idee waar ik dat kan opzoeken :confused:

Dit stond al uitgelegd zie hieronder:

mukkel zei:
Je kunt ff in configuratie scherm kijken bij systeem dan zie je wat voor processor erin zit met de kloksnelheid erbij ook staat hier het geheugen wat in de pc zit.

Toelichting voor de duidelijkheid de volgende stappen tot systeem in je configuratiescherm

Start---->instellingen--->configuratiescherm---->Systeem
En dan alles opschrijven wat achter computer staat. Nu heb je je geheugen en processor.

mukkel zei:
Je kaart kun je vinden door op het bureaublad rechtemuisknop te drukken en dan bij instellingen kijken hier staat het merk en het type.

Deze stap kan ik niet makkelijker uitleggen, Hiermee zie je wat voor videokaart je hebt.

Dat programaatje downloaden en instaleren is absoluut niet link.
M.b.v.dat Everest kun je heel duidelijk zien wat er allemaal in je PC zit.
Je kunt het ook doen door uit te voeren wat Mukkel zei.
Zodra we die gegevens hebben, kunnen we advies geven, eerder niet.

Ok, bedankt gasten, ik kan de videokaart en de processor opzoeken, :thumb: hoe moet ik ram opzoeken?

Vanavond kan ik de gegevens van mn pc geven (zit nu op mn werk)

Bert

Ram: Rechtermuisknop deze computer > eigenschappen.

attachment.php

Computer van vorig jaar kan de spellen nog wel aan, misschien niet op de hoogste instelling, maar toch nog wel aardig. Ik kan zelf op mn AMD 1800+ nog alle spellen redelijk spelen en heb geen dure videokaart ofzo.

Bijlagen

• ram.JPG
    ram.JPG
    35 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Ah nu wordt het duidelijk :o

Dank u iedereen voor het geduld, ik ben niet echt een PC-genius.

In ieder geval, nu heb ik weeral wat bijgeleerd, dank je wel

Bert

Daarvoor is dit forum, om mensen met dingen te helpen. Over een maand kan jij iemand met zo'n zelfde probleem helpen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan