Waar moet ik op letten bij het samenstellen van een pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

urbsmiles

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Ik ben op zoek naar informatie over het samenstellen van een pc. Een vriend van mij heeft namelijk laatst een pc samengesteld en besteld, maar ook met hulp van de mensen deze site. Hij heeft me ook verteld wat ik ongeveer nodig heb om een pc samen te stellen, maar hij heeft me niet echt duidelijk verteld waar ik op moest letten bij het selecteren van onderdelen. Dus nu is mijn vraag of iemand hier me dat misschien kan uitleggen en misschien, als hij zin heeft ook nog een leuke samenstlling te maken van waaruit ik kan kijken wat ik wil voor mijn pc. Kopen doe ik trouwens via deze site: http://www.azerty.nl en ik zoek een game pc van tussen de 800 en 1000 euro.

de onderdelen waar ik graag meer info over zou willen hebben (van waar ik op moet letten) zijn:

- de grafische kaart
- koeler voor de processor (nodig of niet)
- behuizing
- extra coolers (nodig of niet)
- processor
- (RAM) geheugen
- moederboard
- harde schijf
- voeding (bij welke onderdelen moet ik erop letten)

( verder wil ik er nog wel een relax toetsenbord bij en een muis (voor de samenstellers), maar daar hoef ik verder geen info over)

Graag zou ik wel windows als besturingssysteem willen hebben.

Erg bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Het schiet niet echt op om te gaan vertellen wat een onderdeel doet, dat weet je zelf ook wel waarschijnlijk. Maar om welke games gaat het hier, die je wilt gaan spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan