Waar moet ik op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Ik loop al een hele tijd met het idee rond om een TFT monitor te kopen, het liefts 17 inch.
Maar ik zie zoveel onbekende specs en verschillende prijzen staan, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil de monitor vooral gebruiken voor games e.d.

Kan iemand me vertellen op welke dingen, cijfertjes e.d. ik moet letten?

Je moet vooral als je em wilt gebruiken als ''game-tft'', letten op de reactietijd. (ms) Hoe lager het getal, hoe sneller de beeldopbouw dus hoe minder je last hebt van ghosting. (vervagingen die kort lijnen/strepen etc achterlaten)

- 0 dode pixel garantie. Dat is het belangrijkste. Koop daarom - als het even kan - je scherm in de winkel want meestal geven ze die garantie online bijna nooit en bovendien kun je er zo mee naar toe gaan en bij online shops moet je het opsturen wat weer veel geld gaat kosten.

- Je zult voor het gamen een scherm nodig hebben met een zeer snelle verversings snelheid. De oude schermen hebben meestal 25 ms nodig en dat kan bij hoge beeldschermactiviteiten toch wat storen. Als het kan, neem dan een 16 ms of zelfs lagere snelheid.

- Contrast. Heel belangrijk. Een goede start is bijvoorbeeld 500:1. Kijk daar goed naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan