• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar naar zoeken in Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo helpers,

Van de week heb ik een bestand gedownload (Waarom maar zoeken in 100 regels)
Dat heb ik kunnen veranderen in 1000 voor die persoon.
Als ik het bestand gebruik en ik start de macro, dan veranderd er iets in de instelling van Excel.
Ik gebruik Excel 2007

Normaal kan ik b.v.b. 5 invullen en dan staat er ook 5.
Als ik de macro start en daarna een 5 wil invullen, komt er 0,05 te staan.
Ik denk dat die Macro er zelf een vinkje zet maar ik kan niet vinden, waar dat zit in de Macro.

Nu wil ik graag weten waar naar ik moet zoeken in die Macro om dit uit te schakelen.

Mvg.
Wim

Laatst bewerkt:
De bijlage lukte niet, dus een nieuwe poging.

Bijlagen

• Decimaal.jpg
    Decimaal.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 46
  • Decimaal_1.jpg
    Decimaal_1.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 21
Zonder de code of iets dergelijks gaan we dat niet kunnen beoordelen.

Laatst bewerkt:
Als ik het bestand download, krijg ik:"The system cannot find the file specified."

Heb je al gekeken bij Extra > Opties > Bewerken > Aantal decimalen?

Wigi

In de code achter het userform staan volgende 2 regels code, die zorgen voor je probleem:
Code:
[FONT="Courier New"]Application.FixedDecimal = [color=darkblue]True[/color]
Application.FixedDecimalPlaces = 2[/FONT]

Laatst bewerkt:
Hallo Finch,

Hartelijk bedankt voor je antwoord, ik ga dit veranderen en zal de vraag als opgelost zetten.

Mvg. Wim

For the record, Finch gaf de VBA variant van het vinkje bij aantal decimalen in de Opties.

Wigi

For the record, Finch gaf de VBA variant van het vinkje bij aantal decimalen in de Opties.

Wigi

Dat klopt helemaal Wigi, maar TS had een probleem dat die optie ongewild werd aangezet wanneer hij het ingebouwde formulier gebruikte. Dat vinkje staat er initieel niet, maar wordt door de code (ongewild) aangevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan