• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar / onwaar formule en automatisch optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mannschaft

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Wie kan mij helpen?
Wij willen een soort toto onderling spelen maar hebben geen zin om allest steeds met de hand in te vullen.
Nu heb ik al het schema van de eredivisie voetbal in excel bestaan. Waar ik de uitslagen in moet vullen hoe kan ik dan wanneer ik de uitslag in vul, automatisch de toto in laten vullen. Dus bij winst van de thuis ploeg een 1, bij winst uitploeg een 2 en bij gelijkspel een 3. Hoe vul je dat in een formule?
Wanneer wij vante voren al hebben ingevuld wat het gaat worden een 1,2 of 3 doormiddel van een kruisje kan hij dit dan ook automatisch door berekenen zodat er in de kolom aantal goed bij de persoon die het goed heeft een kruisje komt?
En hoe tel je diekruisjes op?

Graag hoor ik van jullie heb het bestand er bij gedaan, misschien wel makkelijker( heb er een al gewoon zo ingevuld, zodat je kan zien wat de bedoeling is.)
Bekijk bijlage Toto.xls

Bekijk de 3 formules in de gele cellen eens.

Bijlagen

Beste Willem,

dank je wel alleen ik krijg nog niet de kruisjes automatisch bij de score. Als ik die namelijk door probeer te selecteren dan krijg ik een fout melding hoe kan ik dat het beste doen??

Als ik die namelijk door probeer te selecteren dan krijg ik een fout melding
Ik denk dat het een kwestie van $-tekens plaatsen is.

Zo beter??

Bijlagen

Hallo,

Ik heb je programma overgenomen omdat, het er gewoon super uit zie.

Het lukt mij alleen niet om het te kopieren naar de andere cellen.

De formule werkt dan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan