waar op letten bij extra SSD schijf plaatsen in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
mijn laptop heeft ruimte voor een 2e harde schijf.
nu dacht ik om daar een SSD schijf in te zetten vanwege de snelheid.
waar moet ik op letten bij aanschaf?
asus X73S
windows 7
core i7

De juiste fysieke grootte en als je de snelheid wil verhogen zul je waarschijnlijk volledig opnieuw moeten installeren.

En het is aan te raden om de harde schijf op de lege plaats te stoppen, en de SSD op de plek van de harde schijf ;)

Belangrijkste wat een SSD betreft is betrouwbaarheid. Samsung doet het momenteel erg goed: de 840 EVO is momenteel één van de snelsten en Samsung SSD's zijn erg betrouwbaar. Als tweede qua betrouwbaarheid kan je de Crucial M500 overwegen.

@K1pje,

Zou je niet in de bios kunnen aangeven van welke hd je wilt opstarten of heeft het een andere reden

Andere reden ;) De meeste laptops hebben nog steeds verschillende snelheden van de SATA aansluitingen.

ik zag via kieskeurig ook verschillende snelheden
zat soms wel een factor 4 verschil in.
laptop is nieuw dus een nieuwe installatie is ook geen ramp.

Ik heb vorige week een Samsung EVO840 in mn laptop geschroefd en Win7 ultimate schoon erop gezet. In minder dan 15 seconden start hij volledig op. Dus; wat K1pje zegt: de ssd op de eerste plek en daar je OS op zetten heeft het meeste rendement. Marktplaats kan je helpen...

Dat is de juiste. Die van mij is 256gb maar ik heb er dan ook maar één. Deze zal voldoende zijn voor je OS.

ok, ik heb hem besteld.
wat is nu de juiste manier van installeren?
een nieuwe windows installatie of formatteren ed heb ik nog nooit gedaan.

Oude schijf eruit. Nieuwe ssd erin. Dvd erin en opstarten. In de bios evt de opstartvolgorde aanpassen, van dvd/cd opstarten is eerste keuze.
De rest wijst eigenlijk zichzelf...

Heb je de registratie key bij de hand?
Welke windows ga je installeren?

Laatst bewerkt:
Kijk voor de zekerheid met magical jellybean of die code klopt...

de code die aan de onderkant staat komt niet overeen met de code die magical jellybean vind.
ik heb er wel een cd bij maar dat is een blanco cd.

de cd is een dvd-rom waar volgens de vorige eigenaar windows 7 op staat.
maar welke product key moet ik dan gebruiken?
die onder de laptop staat of die magical jellybean gevonden heeft?
ik heb geen zin in foutmeldingen natuurlijk.

ik heb nog even de vorige eigenaar gevraagd.
volgens hem wordt er geen key gevraagd en installeert ie zonder.

Laatst bewerkt:
Bewaar ze allebei goed. Als er tijdens installatie naar gevraagt word voer je er eentje in. Is hij niet goed, probeer dan de andere...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan