Waar op letten gaming monitor kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Ok , ik heb iemand die misschien een monitor voor mij wil kopen. budget negotiable , lol.

Door omstandigheden is er nu een nieuwe videokaart in mijn pc. gtx560 goodbye en nu zit er een palit gtx 760 in 2gb (5ddr?).

Al jaren heb ik een leuke monitor 20inch van IIyama, de prolite e2002wsv. Leuk ding , doet het prima nooit problemen. echter kan deze maar max 1600 x 1050 als resolutie aan.

Volgende maand komt rpg Dragon Age Inquisition uit. En ik wil van deze game optimaal genieten en spelen met een hogere resolutie op 1980 x1028 is het meest gangbare voor pc ?

Waar moet ik opletten bij aankoop van een game monitor die goed gebruik kan maken van de gtx760 mogelijkheden? aansluitingen, kwaliteit, grote beeldscherm etc.
Monitor hooft echt niet groter te zijn voor mij dan 20inch voor de plaats waar hij staat.
Wat is het verschil tussen maximale resolutie en maximale digitale resolutie?

Graag wat input dan kan ik wat vergelijken tussen low budget, normal en high budget monitoren en of het prijsverschil het waard zijn.

Hoi het leukst zou zijn als je een monitor kan vinden die een resolutie van 4k aan kan omdat jouw kaart dit ook ondersteund (Via HDMI) via (2K Via VGA)
Nou moeten jouw spellen dat ook ondersteunen anders heeft het geen nut..

Waar je op zou moeten letten is dat je monitor HDMI ingang heeft, de reactie snelheid varierd tussen 2 en 5 ms tegenwoordig... je zou opzoek kunnen gaan voor een 2ms.. maar veel verschil is het niet geloof ik.

Ook is er nog verschil in het framesnelheid je zou een een 60Hz of een 120Hz kunnen kopen, ook hierin is haast niks op aan te merken.

4k is verschrikkelijk duur en de kaart ondersteund het maar games kun je lang niet op hoge settings spelen dus dat is het niet echt waard.

http://tweakers.net/pricewatch/340363/benq-rl2455hm-zwart.html
Ik heb zelf bovenstaande monitor een maandje geleden aangeschaft en moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben.
Je hebt aan de zijkant van je monitor dat je bepaalde thema's kan instellen. Of je een film aan het kijken bent of dat je aan t gamen bent oid.
Het beeldscherm is niet duur, vind ik (168euro). 1ms reactiesnelheid, wat ook ideaal is voor gamen.
Veel weet ik niet over beeldschermen, maar wilde dit graag even delen ;). Misschien heb je er wat aan met het maken van een keuze.

Ja, lol. Ben even rondneuzen, surfen en kom van alles tegen ... Brrrr wat een oerwoud aan monitoren en termen lol. 1080 en 1440 pc's en 4k .. Ik wil gewoon Dragon Age Inquisitie zo mooi mogelijk spelen lol.

Het zal toch een monitor worden in de prijsklasse 150-250 euro. Die 4k monitoren zijn 500 euro +. Die zullen komende tijd ook in prijs wat gaan zakken.. Tja of even wachten tot 5 dec aanbiedingen ... hmm

reactiesnelheid 1ms is goed. nou is mij ook verteld dat 60fps (+) nodig is voor goede spelen games. Hoe zie ik dat met gtx 760 in combinatie monitor>?

de game dargon age Inq. is echter wel 4k ready. Groot verschil neem ik aan qua beeld als ik 4k vergelijk met 1080 of 1440 monitor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan