Waar op te letten bij geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raversburger

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Ik wou graag mijn geheugen ook uitbreiden maar weet niet precies waar ik op moet letten (of kan ik elk geheugen kaart kopen en er in stoppen nee toch :)) heb wel redelijk verstand van pc maar op dit punt 0

Linkje met screenshot met de geheugen die er nu inzit

je moet letten op het type ram

SDRAM in dit geval

en het minimale aantal mhz,

533 in dit geval. lager is ongunstig, hoger heeft geen effect, aangezien het andere geheugen ook al 533mhz is. en waarschijnlijk ondersteund je moederbord ook niet hoger dan 533.

Hoe en waar kan ik die gegevens vinden dan ? of mijn moederbord meer aan kan ? Want zie nu dat ik maar 2 slots heb en die zijn beiden ingebruiken met 1gb deze kan ik dus vervangen door 2x 2 gb of 2x 4gb dat moet ik nog even zien qua prijs

Laatst bewerkt:
even googlen op je moederbord, maar ga er maar vanuit dat 533 het max is
heb voor laptops nog niet hoger gezien.

Is ook niet voor een laptop :)
Want zie nu dat ik maar 2 slots heb en die zijn beiden ingebruiken met 1gb deze kan ik dus vervangen door 2x 2 gb of 2x 4gb dat moet ik nog even zien qua prijs

ook dat moet je moederbord aankunnen

oude moederborden kunnen niet hoger dan 2GB bijvoorbeeld

dus ik zou nog eens goed op site van moederbord kijken.

Zal morgen even nakijken we hebben wel redelijk nieuwe pc 1 jaar oud ofzo dus dat zal wel mee vallen

in pcwizzard is ook je bord te vinden.

vermeld die hier en we kunnen opzoek naar de mogelijkheden.

Heb pc van Packard Bell dus moederbord is Packard Bell BV PT890-8237A zelf even op google gekeken maar kon niet echt nuttige dingen vinden

Misschien ook nog nodig voor jullie weet ik niet maar Chipset : VIA P4M890

Laatst bewerkt:
PB imedia 1100 hebben wij. Hopelijk kun je hier iets mee

Laatst bewerkt:
Dus ik moet op letten dat het een

SDRAM geheugen
en 533 mhz

maar als ik gewoon 2 gloednieuwe dus 2x 2gb denk ik moet ik dan ook nog altijd een SDRAM geheugen halen?

of raden jullie mij aan 2 x4 gb maar vista ondersteund momenteel toch niet meer dan 3,nog wattes.

Maar gezien de toekomst is dan niet beter gewoon 2x 4))) of 1gbx4gb en 1gbx2gb?

Excuses voor vage verhaal sorry

Laatst bewerkt:
Ja tegen die tijd is er wel wat anders. Opzich jammer dat mijn moederbord maar 2 sloten heeft voor geheugen nu moet ik dus 2 x 2 gb kopen als ik 3 sloten had maar 1x 2gb

het is maar net wat je wilt.

je zou ook al 1gb kunnen bijplaatsen.Dan heb je 2gb totaal en dat is gewoon voldoende...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan