Waar plaats ik mn casefan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nteusink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Hallo,

De planning is om een casefan in mn kast te plaatsen, nu heb ik niet echt mogelijkheden voor een fan aan de voorkant die lucht binnenzuigt (tenzij ik met een zaag op mn mooie plexiglas voorkant losbeuk :)) dus wordt de keuze waarschijnlijk een fan aan de achterkant die warme lucht naar buiten blaast.

Nu heb ik twee gaten voor casefans aan de achterkant. Een naar binnen en de ander naar buiten laten blazen lijkt me weinig zin hebben omdat de fans dan te dicht op elkaar zitten (of denken jullie daar anders over?)

Nu is de vraag dus, op welke van de twee gaten druk ik de fan? Zie (onscherpe webcam) foto attachment voor details.

Laatst bewerkt:
Normaal zou ik zeggen, de hoogste kiezen, maar volgens mij heb jij een dual fan voeding..

Denk dat het nu verstandig is om hem dus op de laagste te zetten.

Je kan natuurlijk ook gewoon even uit proberen, zoveel werk is het niet.. (4 schroefjes?)

Laatst bewerkt:
Laagste, zit je dichtbij de videokaart, chipset en redelijk dichtbij de processor.

Heb je evt. ventilators nodig? Ik heb er nog wel een zooi in diverse formaten. Allemaal 2 draads.

Normaal zou ik zeggen, de hoogste kiezen, maar volgens mij heb jij een dual fan voeding..

Dat heb ik inderdaad, dat was ook de reden dat ik zat te twijfelen

Denk dat het nu verstandig is om hem dus op de laagste te zetten.

ok:)

Je kan natuurlijk ook gewoon even uit proberen, zoveel werk is het niet.. (4 schroefjes?)

Hehe inderdaad :) Maar nu heb ik in ieder geval even wat argumenten gehoord. (En kan ik meteen even die losse bekabeling die voor de processor zit op een tactische plek vastzetten)

Laagste, zit je dichtbij de videokaart, chipset en redelijk dichtbij de processor.

ok thanks

Heb je evt. ventilators nodig? Ik heb er nog wel een zooi in diverse formaten. Allemaal 2 draads.

Thanks maar mn pa riep net dat hij er ook nog een heel stel op zn werk had liggen, ik zal even kijken wat dat is. Als die dingen rijp zijn voor de sloop laat ik het je weten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan