Waar slaat outlook alle emails op ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Veli

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
waar slaat outlook de emails op. ik heb een nieuwe schijf geinstalleerd en wil de oude mails terug zetten. ik heb xp home edition.

ik heb het niet terug kunnen vinden.

In *.pst-bestanden, die ergens op de HD staan. Bij het herinstalleren van Outlook kan je ze importeren.

Normaal heet het Outlook.pst, en staat in
<schijfletter>:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

En inderdaad het beste dat je het bestand daar gewoon laat staan en importeert in je 'nieuwe' outlook. Let er ook op dat je waarschijnlijk eerst Eigenaar moet worden van die map als je een foutmelding over 'Geen toegang' krijgt. hier staat hoe je dat kunt doen (in XP Home moet dat in Veilige modus). Om het je makkelijk te maken kun je het ook in normale modus doen, maar dan heb je een hulpmiddel nodig, zoals FaJo XP FSE zodat je ook in XP Home een tabblad 'Beveiliging' hebt in normale modus, het tabblad heet dan "Beveiliging (XPFSE)".

Ook is het waarschijnlijk dat je eerst alle mappen moet weergeven (dus ook de systeem- en verborgen mappen): Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave -> Vink aan: "De inhoud van systeemmappen weergeven" en verder naar beneden activeer "Verborgen bestanden en mappen weergeven"

Succes,

Tijs.

ik heb inderdaad niet gedacht aan de verborgen mappen. ga ik nu eens mee stoeien.

vreemd maar ik kan ze niet vinden. nergens staat iets van pst bestanden.

Het zijn verborgen systeem bestanden. Waarschijnlijk vind je ze ook met een zoek opdracht in Windows naar .pst

Ok mensen We got them !

schijf :\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{gdsalbdsj1111-33333-22222-111111-111111code11111}\Microsoft\Outlook Express.

hier moet je dus wezen. om dit te vinden is het een idee om naar outlook te gaan en dan naar extra en opties. daar de map opzoeken waar outlook archiveerd, want deze is ook te wijzigen, dus erg handig.je kan dan een backup schijf gebruiken om je mails die inkomen en uitgaand te archiveren ipv de kwetsbare c: schijf.

in ieder geval bedankt.

Knap van je maar waarom stelde je je vraag zodanig dat het over Microsoft Outlook ging, terwijl (naar nu blijkt) het over Outlook Express gaat?
Je vraag had dus anders moeten luiden én in het subforum Helpmij.nl Forum > Software > Mail programma's > Outlook Express moeten staan.

Fijn dat je de Outlook Express bestanden gevonden hebt.
Graag nog de vraag afsluiten (als je dat nog niet gedaan had) door het klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Knap van je maar waarom stelde je je vraag zodanig dat het over Microsoft Outlook ging, terwijl (naar nu blijkt) het over Outlook Express gaat?
Je vraag had dus anders moeten luiden én in het subforum Helpmij.nl Forum > Software > Mail programma's > Outlook Express moeten staan.

Fijn dat je de Outlook Express bestanden gevonden hebt.
Graag nog de vraag afsluiten (als je dat nog niet gedaan had) door het klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

erg verwarrend dat outlook :)

Kijk, je hebt eigenlijk al de verkeerde afslag genomen door bij Software -> Microsoft Office te beginnen ipv. in Software -> Mail programma's. Je weet natuurlijk best wel of je Microsoft Office gebruikt (voor je mail) of niet, toch? En ja, ook van Microsoft Outlook bestaat een aparte sectie onder Mailprogramma's.

In de juiste sectie had je waarschijnlijk ook zelf het antwoord kunnen vinden.

Fijn dat het probleem is opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan