Waar spullen kopen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo! :)

De oplettende lezers weten dat ik binnenkort een nieuwe pc aan zal schaffen.

Alleen waar zal ik dat doen? Moet ik alle onderdelen los kopen? Of kan ik beter bij sites als Alternate een pc samenstellen.

Let wel: m'n ouders betalen de pc omdat zij videobewerkingen willen gaan doen. Alleen zij hebben de voorkeur om een complete pc te kopen, ipv zelf samenstellen. (ivm met garantie en evt gebreken en zo)

Nu heb ik zelf al op alternate geprobeerd om een pc samen te stellen, maar eerlijk gezegd vind ik het naatje.

De processoren, videokaarten en mobo's zijn heel beperkt compatibel. Dus je bent dan eigenlijk al aan 1 merk gebonden.

Weet iemand nog andere sites of 'echte' winkels die niet te veel geld (dus meer dan anderen) vragen voor een computer.

M'n ouders zitten aan DELL te denken.

Greetz Brian

Ik zou toch eens een kijkje nemen bij Gistron.

Het is een Duits-Nederlands bedrijf met zeer mooie prijsies. Ik heb nu 3 keer iets besteld daaro (waaren geen grote bestellingen) en ik ben er super tevree mee! Ze stuurde het pakketje al op voordat ik het geld had overgemaakt!

Voor meer meningen over de winkel kun je terecht op twerakers bij de shopsurvey. (http://www.tweakers.net/shopsurvey/9)

Gistron site: www.gistron.com

Succes met het aanschaffen van een nieuwe pc!

Offtopic: Nog een paar maandjes sparen en ik ga ook een nieuwe pc kopen! :D

Ik heb erg goede ervaringen met computerland. Volgens mij kan je daar niet op de site een pc samenstellen maar zeker wel in de winkel. Service is in ieder geval prima daar.

Een andere goede winkel vind ik paradigit. Ik weet niet of dat ook in de buurt van Heemskerk is, maar ook daar zeer goede ervaringen mee...

Ik bestel altijd bij Challenge computers(is ook maar 5 minuten rijden voor mij)Erg vriendelijke mensen,goede service,kennis van zaken en een ruim aanbod.

Ik heb ook wel eens bij Gistron besteld.
Niet veel anders en ze sturen zeker niet op als je nog niet betaalt hebt! Dat vink je zelf aan als je de betaling afhandelt op de site.

Ik vind funprice wel een goede winkel (www.funprice.nl)
komt denk ik ook wel omdat het hier wel aardig in de buurt is, ze hebben verscheidene winkels in nederland en se versturen ook. persoonlijk vind ik het ook wel een goede winkel waar je wel een aardige pc zelf kan samenstellen. En denk (weet het niet zeker) dat je ook garantie krijgt op een zelf samengestelde pc.

Als je zelf niet veel van pc's afweet is het toch wel lekker om hem te laten bouwen. Bij Dell is het lastige dat je als je een systeem op maat maakt al gauw veel extra betaalt (als je een systeem kiest waar ze een aanbieding vanh ebben is het vaak wel erg goedkoop).
Je kunt ook gewoon een winkel mailen en voorleggen wat je met de PC wilt doen, en ze dan een offerte laten uitbrengen die je dan met anderen kan vergelijken.

Wat bedoel je trouwens met beperkt compatibel? 1 Merk gebruiken voor je videokaart, moederbord etc. is in ieder geval nooit nodig.

hoi ik las je verhaal en ik bouw m,n pc,s altijd zelf

alleen deze pc heb ik wel alle spullen uitgekozen maar ik heb hem ditkeer niet zelf gebouwd dat doe ik meestal wel want dat scheeld veel geld de manuren zijn het duurste dus doe je hetzelf dan is je pc een stuk goedkoper,mar bv een complete set kopen heb ik 2keer gedaan 1keer viel het mee en de 2e keer heb ik niks als ellende meegemaakt,daarom bouw ik ze nu zelf.wat ik als advies kan geven zoek de onderdelen uit(kan jij et niet laat ze waar je hem koop inelkaar zetten)en pc in elkaar zetten is niet zoveel moeite als je het eerder gedaan heb.maar stel hem naar jou wens samen en laat hem bouwen..rico

packertbel

packert bel is een goede pc heb ik ook ooit gehad,en er kan alles in.in een bv compaq kunnen alleen compaq spullen in dus is er iets kapot dan moet je met een merk pc speciaal zoeken naar merk spullen die erniet altijd zijn. zowel waanzinnig duur en je moet het dan kopen of een nieuwe pc en dat heb je met zelfgebouwde niet in mijn pc kan alles in,ik kan spullen kopen die 3keer zo goedkoop zijn als die merk zooi.packart bel kan geloof ik wel alles in.maar kijk voor je beslist bv is het een dual cor of hoger enz,,,rico

packert bel is een goede pc

Daar ben ik het niet mee eens, ik zou Packard Bell volledig links laten liggen. Ik denk dat andere forumgebruikers me hierin zullen steunen.

Dell komt over het algemeen qua prijs/kwaliteit goed uit de tests. Een collega van me had een laptop met uitgebreide garantie (3 jaar on-site). Na ruim 2 jaar is deze wat kuren gaan vertonen, waarna hij een compleet nieuwe laptop kreeg, zonder morren.

@rico98,
Het heeft totaal geen zin om een topic uit 2004 omhoog te halen. Kijk de volgende keer even naar de datum van een topic.

Deze sluit ik daarom.

PS ik zou Packard Hell (Bell) ook vermijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan