Waar staan de files contacts en calender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis Begbie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Hallo!

ik wil graag mijn calender en contacts van de ene pc naar de andere overzetten. Kan iemand mij vertellen wara die files worden opgeslagen zodat ik ze kan overkopiëren?

en eigenlijk wil ik op deze 2 pc's die calender up to date houden. Heeft iemand naar nog een tip voor?

vast bedankt.

Hoi,

Alle eigen gegevens (mail, agenda-items, contactpersonen ... ) worden binnen Outlook in één bestand opgeslagen.
Standaard is dat het bestand OUTLOOK.PST, dat (ook weer standaard) te vinden is in de map:

C:\Documents and settings\[uwnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Het is niet mogelijk om - tegelijkertijd - hetzelfde PST-bestand in twee outlookversies geopend te hebben.
Wanneer het bestand door de eerste wordt gebruikt en de tweede probeert het tevens te openen in zijn/haar outlookversie volgt de melding, dat het bestand in gebruik is.

Daar zijn wel softwarematige oplossingen voor, maar het betreft dan software die niet freeware is ......

Hoi, dank je wel! Alleen begrijp ik het nog niet. Ik had namelijk de PST file die ik eerder had aangemaakt al gekopieerd, dat zijn alle mailfolders die ik heb, maar blijkbaar staan daar toch niet mijn calender en contacts in want die zij niet up to date.

Blijkbaar zijn er 2 pst files, ik ga even op zoek naar de 2e. de nieuwe pc heeft vista en daar klan ik geen outlook.pst vinden en ook het pad dat je opgeeft vind ik daar niet op. Is het bij vista anders?

Wat betreft het gelijkhouden hoeven de 2 pc's niet tegelijk aan, ik heb thuis een pc en op het werk en die wil ik beide up to date hebben in ieder geval met de kalender. Ik kan die pst file op mijn memory stick zetten en daarvandaan benaderen met outlook op beide pc's? Dan zou ik moeten weten hoe ik de verwijzing moet maken.

ik hoop dat iemand nog tips heeft :)

Hoi,

Kennelijk twee pc's: één thuis, één op je werk ....

Vragen:

Thuis: WindowsXP en welke MsOffice-versie?

Werk: WindowsVista en welke MsOffice-versie?

Ja, je kunt het PST-bestand op een stick zetten (doe ik nu ook in de situatie: pc met XP en Outlook2003 en Notebook met Vista en Outlook2007.

Of dat bij jou kan hangt ervan af, namelijk: is de pc op je werk onderdeel van een netwerk, en wordt er een mailserver, zoals MsExchange gebruikt op je werk. Dan wordt het een ander verhaal namelijk.

thanks, vista werk en xp thuis. Heb alles op een stick gezet en dat vertraagd enorm dus ik wil het maar terug zetten want dit is geen werken. Ik zal een nieuwe stick m oeten hebben een snellere.

Maar goed, volgende probleem, ik weet niet hoe ik moet doorverwijzen naar de pst file op mijn pc.

Rechtsklikken op de file in outlook, properties, advanced en dan zie je het pad waar hij naar verwijst staan bij filename. Dit is alleen niet te wijzigen. Moet ik dat ergens anders wijzigen..

en ja, hij verwijst nu naar de mem stick dus je zou denken dat ik het al eens gewijzigd heb daar naar toe... maar hoe?? geen idee, ik kreeg het gevoel dat hij hem automatisch pakte, maar weet ik niet zeker...

vast bedankt!

Hoi,

Waar ben je nu? Niet onbescheiden bedoeld hoor ;)
Op je werk of thuis.
Dan nemen we die situatie als 'uitgangspunt' om e.e.a. te regelen.

hehehehe, op het werk, maar ik heb het gevonden, moest bij e-mail accounts de default delivery folder aanpassen.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik wel de kalender en contacts heb, maar als ik in een nieuwe mail op TO klik dan krijg je een nieuw venster waar je zou moeten kunnen kiezen uit de contacts. Echter dat gaat niet. Klik ik in outlook op contacts dan krijg ik ze netjes, maar vanuit een nieuwe mail geeft hij deze melding:

The addres list could not be displayed. The contacts folder associated with this address list could not be openend. It may have been moved or deleted or you do not have permissions.

klik ik vervolgens op OK krijg ik dus wel het bekende venster war je de contacts zou moeten selecteren (Met to, cc en bcc onder elkaar) maar deze is leeg...

Je kan rechts kiezen SHOW NAMES FROM THE en daar kan ik 3 verschillende contacts selecteren. Kies ik de middelste dan krijg ik mijn contacts en kan ik verder. Maar hij is dus niet default. Ik denk als ik die andere 2 weet te deleten en de juiste default weet te maken heb ik die foutmelding niet meer denk ik.. Enig idee?

bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Hoi,

Menu: Extra > Accountinstellingen; tabblad Adresboeken
Dubbelklik op 'Outlook-adresboek' en verwijderen

Afsluiten .... en weer opstarten

En nu?

goedendag,

Mijn moeder wilt een nieuwe pc kopen en daar wilt ze alle bestanden op hebben overgezet
nu heb ik dat PST file gevonden, zet die over op een andere pc om te testen, krijgt hij em dus niet geopend als ik er dubbel op klik... moet dit anders of? alvast bedankt ;)
(ik heb geen idee hoe outlook werkt :P gebruik het zelf niet)

Hoi,

file, open outlook datafile en er naartoe browsen..

ik heb alleen nog een vraagje, want mijn probleem is niet helemaal opgelost.

Het probleem met de contacts is weer terug.. ze staan nog wel gewoon onder contacts, maar weer dezelfde foutmelding bij TO aanklikken in een bericht.. en nu niet 3 lijsten waaruit te kiezen, maar eentje en dat is niet de goede.. Het lijkt zomaar gebeurd te zijn, maar dat zal vast niet, ik kan het alleen iet verklaren want het was even goed

bvd

je bedoelt in outlook en dan file?
(heb nederlandse versie dus waarschijnlijk bestand ;))
daar staat niks over een outlook datafile...

bestand en persoonlijke folder zal het heten denk ik, maar het handigste om even een nieuwe topic te openen denk ik anders zien we door de bomen het bos niet meer. In deze topic loopt nog ene vraag van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan