Waar staan "sites" van Dreamweaver opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
We hebben een nieuwe pc. (windows 7)
De "oude" pc staat nu ergens anders. (windows 7 upgrade)

Op de "oude" pc heb ik Dreamweaver SC3 staan en ook al gedeactiveerd anders werkt het programma niet op de nieuwe pc.

Omdat ik veel "sites" heb wil ik de map waar ze zijn opgeslagen copieëren van de "oude" pc naar de nieuwe pc. Ik zit in een netwerk en dit is mogelijk.

Wie weet waar deze "sites" zijn opgeslagen?
Ik heb Dreamweaver CS3 Nederlandse versie.

In Mijn documenten dacht ik anders in de root van DreamWeaver?

Hoi

Dat weet alleen jijzelf.
Bij het maken van een site in dreamweaver heb je aan moeten geven waar je sitemap
opgeslagen moet worden.

gr leon

Ik zal even iets duidelijker uitleggen wat ik bedoel.

Als je DW start dan staat er in de rechter kolom: sites beheren.
Hier moet je 1 voor 1 al je site gegevens invoeren;
- inloggegevens van server. (ftp upload)
- map aanwijzen waar alles opgeslagen moet worden.

Slaat DW deze gegevens ergens in een map op?
De mappen waar ik alles op mijn pc in opsla heb ik inmiddels van de "oude" pc op de nieuwe staan.
Maar kan ik de ftp gegevens ook eenvoudig inladen.

Omdat ik +/- 10 websites heb is het natuurlijk eenvoudiger om deze opnieuw in te laden.

hoi,

Ik denk zelf dat als je ze nu handmatig in gaat voeren je klaar bent voordat je hier het juiste antwoord krijgt (als dat er al is) ;)

gr leon

:D Je hebt waarschijnlijk gelijk.
Wie weet heeft iemand ooit nog een antwoord en is het handig voor de volgende keer.

Vraag is niet opgelost, ik heb alles handmatig weer ingevoerd.
Dus ik sluit vraag.

Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden

Ik heb vandaag de upgrade van Dreamweaver CS3 naar CS5.5 gekocht. Dus ik zag de bui alweer hangen....gelukkig kwam ik erachter hoe ik heel eenvoudig al mijn instellingen kon overzetten naar CS5.5. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Voordat je CS3 van je pc verwijderd moet je even bij "site beheren" op 1 van je websites gaan staan en op de knop "exporteren" klikken.
Zet het even op je bureaublad.
Doe dit met al je sites.
Sluit CS3 af en open CS5.5

Ga ook hier naar "sites beheren" en klik dan op "importeren" en zoek je site op je bureaublad. Klik gewoon iedere keer op "importeren" tot dat je al je sites erin hebt staan. Klik op "gereed" en al je gegevens staan in CS5.5.

Dus je hoeft niets meer opnieuw in te voeren.

dw1.jpg

dw2.jpg

Gr. Elsy

Elsy,
Exporteren betekent dus de files uploaden vanuit de map waar je jouw files bewaard voor je site naar de server.
Importeren betekent de files vanop de server downloaden naar een map op je computer.

@gebruiker2334
Je hebt het over iets anders dan ik hierboven. Ik weet dat uploaden betekend dat ik een pagina in html of php upload naar mijn server en deze zo zichtbaar wordt in de browser.

Maar dat is niet waar deze vraag eigenlijk over ging.
Ik wou gewoon mijn instellingen overnemen op een eenvoudige wijze zodat ik niet alle websites opnieuw moest invoeren.
Die oplossing heb ik nu gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Elsy, voor het geven van een antwoord op je vraag van januari 2011 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan