Waar staat vista voorgeïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boxtype

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn laptop met voorgeïnstalleerde windows vista. Ik gebruik nu een recovery disk in een pogin om het weer aan de praat te krijgen.

Na het opstarten krijg ik het zwarte scherm: Windows is loading files, na +- 1 minuut kom ik op het scherm of ik windows wil installeren of repareren, ik kies dan voor de optie windows repareren. Hierna wordt er gezocht naar een installatie van windows (operating system), maar die wordt niet gevonden.

Ik krijg in plaats daarvan een popup met "Windows found problems with your computer's startup options. Do you want to apply repairs and restart your computer?" view details:
The following startup options will be added:
Name: Windows Vista (TM) home premium (recovered)
Path: Windows
Windows device: Partition=C: (146733 MB)

Name: Windows (TM) Code Name 'Longhorn'Preinstallation Environment (recovered)
Path: Windows
Windows Device: Partition=G: (11993 MB)

A copy of your current boot configuration data will be saved as: C:\Boot\BCD.Backup.0002

Ik kies hierna voor: Repair and restart
en krijg dan meteen de volgende error:
System recovery options
X failed to save startup options

Ik kan hierna op zoek met "load drivers" omdat windows dus niet automatisch wordt gedetecteerd, maar ik heb geen idee waar windows op de c schijf is voorgeïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
... Hierna wordt er gezocht naar een installatie van windows (operating system), maar die wordt niet gevonden.

Ik krijg in plaats daarvan een popup met "Windows found problems with your computer's startup options. Do you want to apply repairs and restart your computer?"

view details:
The following startup options will be added:
Name: Windows Vista (TM) home premium (recovered)
Path: Windows
Windows device: Partition=C: (146733 MB)

Name: Windows (TM) Code Name 'Longhorn'Preinstallation Environment (recovered)
Path: Windows
Windows Device: Partition=G: (11993 MB)

A copy of your current boot configuration data will be saved as: C:\Boot\BCD.Backup.0002

Ik kies hierna voor: Repair and restart
en krijg dan meteen de volgende error:
System recovery options
X failed to save startup options

Ik kan hierna op zoek met "load drivers" omdat windows dus niet automatisch wordt gedetecteerd, maar ik heb geen idee waar windows op de c schijf is voorgeïnstalleerd?

Het lijkt er op dat de boot partitie is beschadigd. Heb je al geprobeerd die te repareren?
En misschien heb je hier: http://forum.pcmweb.nl/archive/index.php/t-10941.html wat aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan