waar staat welke Printers geinstaleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ok op het domein op mijn werk, is er een account wat als hij uitlogd en daarna weer aanllogd, staan er weer heel andere printers geinstaleerd. dan zet hij weer de goede erin maar 1x herstart dan is het weer terug bij het oude.
:rolleyes: mijn vraag is nu waar word dit opgeslagen.
het lijkt me dat het ergen op de profiel server moet staan omdat het profiel gerelateerd is. of zit ik hier echt zwaar naast en is dat alleen onder XP? en staat het in het registry. wie kan mij zeggen hoe je dat kan uitlezen. BVD:thumb:

Bij NT4 staan de accounts op een PDC (primary Domain Controller). Je kan ook op een BDC (Backup Domain Controller) accounts aanmaken en wijzigen. Als je op een PDC of BDC de Usermanager for domains opstart kun je op het 2e tabblad zien wat het eventuele profielpad is. Daar staat de server en de share genoemd.

Het lijkt erop dat er een konflikt is tussen het roaming profiel (op de server) en het lokaal profiel (er wordt altijd ook in kopie opgeslagen op het werkstation in de map profiles (plaats scheelt per OS even zoeken naar accountnaam).

Oplossing is dan om zowel op netwerk als lokaal het NTUSER.DAT of USER.DAT uit de hierboven genoemde mappen weg te gooien. Gebruiker is dan wel al zijn instellingen kwijt en die zullen dus eenmalig opnieuw gedaan moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan