Waar te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvd3224

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
hallo

Waar kan ik een update vinden voor mijn bios zodat deze kan booten van usb?
IK heb de volgende bios:

BIOS-Info, c't/Andreas Stiller, V. 1.5 10/00
Computer ID : FC, SubTyp: 01, BIOS-Level: 0
Rechnertyp : AT-3, Konfigurationsbyte $70
Maustreiber : Microsoft kompatibel, Version: 08.30
Maustyp : Bus-Maus auf IRQ12
Bus : ISA/PCI
Hauptspeicher : 640 KB, davon verfügbar : 640 KB
Extended Memory : 65472 KB
BIOS Datum : 01/01/00
PCI-BIOS gefunden : Version 02.10, 32-Bit-PCI-BIOS Revision:0
PCI-Busse : 2, Konfig-Mech.: 1, Special-Cycle-Mech.: 1
Award BIOS gefunden : Award Modular BIOS v4.51PG
Award ID-String : 01/01/2000-693A-596B-W97-2A6LGM4CC-00
Board/BIOS-Version : W6153VMS V5.1 120700
OEM : MICRO STAR
URL : http://www.msi-computer.de
Chipset : 693A-596B-W97 //VIA Apollo Pro Plus (692/596)
INT-13h BIOS Extension: ja, Version:1.x, Fknt 41..48 unterstützt
PnP (ACFG,ESCD,DMI) : PnP V1.0/ESCD, DMI V 2.0
Weiter mit D)MI-Info,E)SCD-Info, sonst Exit:

Alvast bedankt!!

De BIOS kan niet van een USB opstarten. Zet netspanning op PC of laptop en de BIOS/CMOS-opdrachten, opgeslagen op je moederbord, worden uitgevoerd en zijn USB-poorten actief. Daarna pas start je OS.

Laatst bewerkt:
Dit bord/BIOS kun je niet updaten met een functie, waar je vanaf een USBpoort kan opstarten....

Het is al een wat ouder bord :
• Support Socket 370 for Intel® Pentium® III or Celeron™ Processor
• Supports 233 ~ 733MHz

Allereerst bedankt voor reactie!
Ik kan deze bios dus niet updaten zodat hij wel kan booten vanaf usb. :confused:
En er zijn ook geen andere manieren om te werken met je os op usb-stick?

Coen

Nog een bios update

Hallo mensen

Ik wil graag nog een bios updaten. Ik heb al wat gezocht maar ik kan de goede niet vinden.
Ik heb met bios agent uitgezocht welke bios ik heb. Zie het txt bestandje.
Alleen waar kan ik de goede downloaden?
Is deze het misschien? Ik heb nl. die laptop.
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2310.html

Alvast bedankt

Bijlagen

Als jij exact die laptop hebt zal het inderdaad de goede zijn. Maar waarom ga je de BIOS updaten? Dat is maar hoogst zelden nodig/nuttig. Alleen bij zeer bijzondere problemen in je configuratie kan het een oplossing bieden. Waarschijnlijk is je probleem, als je er al een hebt, veel beter op een andere manier op te lossen.

Omdat mijn laptop niet kan booten vanaf usb. <volgens mij> Ik heb geen diskette-station.
En soms is het handig om anders te booten dan met cd of harddisk.

Coen

Weet je dan zeker dat die BIOS-update die boot-uitbreiding heeft? En voor het overige, de boot-volgorde kan in de BIOS nu ook al geregeld worden met (meestal) de keuzes a-drive, cd-rom, HD, Lan of, zoals jij wilt usb.

Ik heb mijn bios geupdate met WinPhlash. Alleen al voor dat jij dat bericht had geschreven.
En.. je raadt het al, hij ondersteunt het nu nog niet. :confused:
Nu ging ik kijken met Everest home edition en toen stond daar het volgende:
BIOS Eigenschappen:
Verkoper Acer
Versie 3A14
Uitgavedatum 09/13/05
Capaciteit 512 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ESCD, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden ISA, PCI, USB

Uitbreidingsmogelijkheden USB!!
Maar hoe dan?

Coen

Laatst bewerkt:
Op de Acer ftp-site staan ook BIOS-updates maar ik betwijfel of die recenter zijn. Ik heb trouwens gekeken bij 23X_, je kunt ook nog kijken bij 2300. Acer ondersteunt misschien USB-boots niet. :confused:

Edit: die uitbreiding hoeft niet te slaan op opstartapparaat?

Laatst bewerkt:
Beide topics samengevoegd, je hoeft hier niet speciaal een nieuw topic voor te openen.

Hoi !

Waarom schaf je niet een externe floppy-drive aan ?

Voor een paar tientjes te krijgen, en is altijd makkelijk !

Greetz,

Harry.

Waarom schaf je niet een externe floppy-drive aan.

Omdat deze ook via usb wordt aangesloten. Ik heb nog een pc die niet kan booten van usb en wel een diskette-station heeft. Ik heb ergens gelezen dat je met een speciale opstartdiskette wel van usb-stick kan booten. (ook als je bios dat niet ondersteunt) Ik weet niet of dit waar is. Maar als het waar is, hoe dan?

Coen

Dat is juist het probleem. Ik wil een pc hebben die kan booten vanaf usb omdat ik wil gaan experimenteren met Feather linux. Alleen van mijn pc's en laptop ondersteunt het BIOS het niet. :confused: Ik weet dat je ook Feather linux op een cd kan zetten. Maar dat wil ik juist niet.
Maar het kan niet als je BIOS usb niet ondersteunt.
hier staat alleen wat anders.
Quote:
Als uw computer niet vanaf een usb-stick kan starten kunt u een opstartdiskette aanmaken. Wij vinden deze werkwijze echter zo omslachtig dat we er in deze workshop geen aandacht aan besteden.

En hier http://www.bootdisk.com/usb.htm maar dat ziet er wel erg ingewikkeld uit.
Nog een vraag: Kan je Feather linux ook op een Harddisk zetten en er mee werken?
Bij voorbaat dank!!

Coen

Laatst bewerkt:
Hoi !

IK begrijp niet meer wat je nu wilt.

In je eerste link staat duidelijk dat het werkt MITS je BIOS opstarten van USB ondersteunt !!

In je tweede link wordt uitgelegd hoe een USB-floppy te fabrieken, maar dat vind je te omslachtig ????

Van de plank is de oplossing niet meer te krijgen, omdat je eenmaal een ouder MOBO hebt dat hier niet voor gemaakt is.

Nogmaals: het werkt perfect, mits je BIOS usb-opstart ondersteunt.

Trek zelf je conclusie.

Greetz,

Harry.

Het is al een tijdje geleden maar ik vind dat ik toch moet vertellen.
Ik dacht dat het bios van mijn laptop geen usb ondersteunde. Na veel gegoogel had ik gevonden dat je je usb-stick in een usb-poort moest doen om hem te zien. En ja hoor toen die erin zat gaf mijn bios hem wel aan. Dus ik kan nu booten van usb. :thumb: :thumb:

Misschien hebben mensen hier wat aan.

Coen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan