Waar vind ik een driver voor een ethernetkaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb net een (gebruikte) ethernetkaart in een computer met windows 98 gedaan, maar ik heb geen driver bij, en windows herkent de ethernetkaart niet... Weet iemand waar ik een driver kan vinden?

Robert-Jan

je zult moeten kijken wat voor kaart het is, dit kan met een programmatje, maar je kunt ook gewoon op de kaart zelf kijken, daar staat het merk, en het typenummer, als je daarmee dan op internet gaat zoeken, dan is een driver simpel genoeg te vinden, meestal wel op de site van de fabrikant.

Er staan een heleboel nummers op de kaart, maar geen merk ofzo... ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik met de streepjescode iets kan vinden... Is er geen universele driver ofzo?

Zit er een grote chip (ic) op? Wat staat daar op?

Hallo,
Als je Everest even draait krijg je vast de gegevens die je nodig hebt. Als het iets aparts is kun je op www. driverguide.com vast wel een driver vinden.
Succes!
Harry.

Hoi,

Ik heb geen idee welke chip je bedoelt, er zijn er twee, op de ene staat:
RTL8139c 1A089A1 (maar hiermee heb ik niets bruikbaars kunnen vinden),
op de andere staat:
PTF20515D

Driverguide heeft mij trouwens niet geholpen, omdat hij de pagina niet kan laden, als ik wil gaan downloaden...

Robert-Jan

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt, maar ik ben gewoon terug naar huis gereden om de drivers op te halen... (dat duurde niet eens zo lang als het zoeken:S)

Robert-Jan

Je hebt toch wel een biertje voor me meegenomen he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan