Waar voor mijn geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Goedeavond,

Ik ben van plan om dit systeem te bestellen. (zie bijlage) Is dit een goede prijs?
Mijn budget is € 1200,-

Bij Mediamarkt en Aldi hebben ze ook scherpe aanbiedingen, maar heb dan net niet de juiste videokaart (minstens ATI 9800 PRO).

Ben zelf al in het bezit van een 21 inch NEC monitor en een DVD van Lite-on.

Graag jullie meningen!

Groeten Daan

PS: systeem is voornamelijk bedoeld om zwaar te gamen en video/beeldbewerking

Bijlagen

• systeem.jpg
    systeem.jpg
    35 KB · Weergaven: 85
Een mooi systeem voor een leuke prijs.
1 Gb intern geheugen moet voor jou voldoende zijn.
Als je er zelf tevreden mee bent dan zou ik zeggen.....doen.

ik ben altijd zo'n twijfelaar met grote uitgaves....€ 1200 is toch een hoop knaken.
Het systeem heb ik hier samengesteld.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Groeten Daan (binnenkort een zeer tevreden gamer....;)

tja,
de site is voor mij onbekend, maar als jij weet of denkt te weten dat het een "gerenommeerd" bedrijf is, dan moet je het doen!

ik heb de site uit de PC zone...maar dat zegt natuurlijk niks. Het bedrijf zit bij mij in de buurt dus ik rij er wel ff langs om te kijken wat voor een vlees ik in de kuip heb.
Tevens heb ik ze een mail gestuurt met wat "technische" vragen. Kijk wel hoe snel en deskundig ze reageren.
Al met al moet ik dan wel een aardig beeld kunnen vormen.

idd. een onderzoek ter plaatse kan een verhelderend beeld geven.........

je "klinkt" deskundig genoeg om inmiddels al een paar andere "giganten" te hebben geraadpleegd v.w.b. de prijs van een soortgelijke configuratie.......... ?

ATI in ruil voor gf5200 en 179 bijbetalen is te veel! voor 190 heb er een.

Uiteraard heb ik de "giganten" bekeken. Maar bij zaken als Alternate, Gistron, Computerland enz, enz, kom ik vaak toch iets duurder uit.
Verder heb ik de verschillende onderdelen vergeleken door o.a de site van kieskeurig te bezoeken. De configuratie die ik in de topic vermelde lijkt voor mij de (bijna) ideale. "Bijna" omdat ik liever de 9800 XT wilde maar ja.....tis uit de lengte of de breedte.
Met een paar dure maanden voor de boeg (Bekerfinale Utreg, vakantie en het EK voetbal) houd het een keer op.

De enige die goedkope complete systemen leverd tegen zeer lage prijzen is de Mediamarkt. Van de week ga ik ook ff daar langs.

Geplaatst door egkok
ATI in ruil voor gf5200 en 179 bijbetalen is te veel! voor 190 heb er een.

Wat bedoel je precies???
Moet ik de Ati omruilen voor een Geforce en dat zou mij € 179 schelen???

EDIT:

Zie wat je bedoeld. ATI is overal rond de € 220...
Voor € 20 meer of meer ga ik niet moeilijk doen ;)

EDIT

Laatst bewerkt:
Kijk dit Computerland systeem eens.

Totaalprijs (oor de PIV versie 1448), daar haal je dan € 415 vanaf voor de monitor, € 115 voor de DVD en € 79 voor de videokaart en je telt er weer bij op 2× 256 mb geheugen € 138, een 9800pro video kaart € 259 en je hebt voor € 1236 een heel leuk systeem inclusief XP, haal je die er ook nog af blijft er € 1137 over, net weer iets goedkoper en dichterbij en een bekende zaak.

Hoi maestro12,

Dat is idd een interessante optie. Bedankt voor je tip.
En ik moet idd XP wel kopen. Draai nu op een kopie en dat is ruk.

ik heb ook eens een pc gekocht daar.
werden door heel nederland bezorgd voor 25 euro

toen pc er was bleek geheugen corrupt, wel netjes een nieuwe gekregen, met het verzoek of ik de oude wou opsturen, daar werd nog ff bij vermeld dat als ie niet aankwam of stuk zou zijn ik 85 euro moest betalen, voor een geheugen dat al corrupt was.
let ook ff op de voeding, volgens de site 420 watt, maar kijk voor de zekerheid even in de kast wat erin zit.

Ik zag dat je voor een ati 9800 pro 179 bij moest betalen en dan ipv de geforce 5200 die overal nog zoon 60 euro kost. Je kunt een sapphire radeon 9800 pro krijgen voor 193 euro dan ben je veel goedkoper uit als je alles met de goedkoopste onderdelen samenstelt. De goedkoopste vind je op www.tweakers.net/pricewatch

Geplaatst door egkok
Ik zag dat je voor een ati 9800 pro 179 bij moest betalen en dan ipv de geforce 5200 die overal nog zoon 60 euro kost. Je kunt een sapphire radeon 9800 pro krijgen voor 193 euro dan ben je veel goedkoper uit als je alles met de goedkoopste onderdelen samenstelt. De goedkoopste vind je op www.tweakers.net/pricewatch

Het nadeel als je op die manier je pc samenstelt is, dat als je aanspraak moet maken op je garantie, je dus ook door heel nederland moet. Bovendien moet je ook rekening houden met de verzendkosten, vaak kom je dan toch weer uit op de 'gewone' prijs. Bij het samenstellen van een complete pc gaat mijn voorkeur er naar uit om alles bij één leverancier te kopen.

@ Egkok:

Ben het met maestro12 eens. Als ik bij de meeste sites naar de verzendkosten kijk, kom ik even duur- niet duurder- uit.
Ook ik wil gaan voor 1 winkel

@ luuk2512,

Heb vanmorgen mail van ze gehad over de betaling. Ik hoef pas te betalen bij aflevering van de pc en pas NADAT ik het hele boeltje heb nagekeken.
Die tip over die voeding zal ik zeker checken

Ga vanmiddag nog wel ff bij Mediamarkt kijken

Forza Utreg,
Ik zie dat je op computer gebied best wel iets weet.
Ik ga er dan ook vanuit dat jij de juiste beslissing neemt.
Maar even terug naar de beker Twente-Utrecht 3-1

Geplaatst door puppie
Forza Utreg,
Ik zie dat je op computer gebied best wel iets weet.
Ik ga er dan ook vanuit dat jij de juiste beslissing neemt.
Maar even terug naar de beker Twente-Utrecht 3-1
LOL

1 ding is zeker, Utreg wint de beker !!!!

Zie je wel in de Kuip Puppie...pakken we samen een lekker koud biertje :thumb:

Helaas zit ik op 23 mei in Gallway (ierland) bij mijn broertje voor de buis te kijken naar twente - utrecht.
Pilsje houd ik van jouw tegoed :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan