Waar word de afwezigheidsassistent en beschikbaarheidinformatie weggeschreven ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Beste ForumLezers

We maken gebruik van een domein opzet met Exchange 2010 in combinatie met Outlook 2010.

Nu heb ik bij een aantal gebruikers problemen met de afwezigheidsassistent en de beschikbaarheid informatie.

We kunnen de afwezigheidsassistent binnen Outlook en OWA niet aanzettten,
Foutmelding die komt is "De instellingen voor automatische antwoorden kunnen niet worden weergegeven omdat de server momenteel niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw"

Daarnaast kunnen diezelfde gebruikers ook geen gebruik maken van de beschikbaarheids informatie binnen de outlook agenda.
Foutmelding die komt "er kan geen beschikbaarheidsinfo worden opgehaald"

We hebben het idee dat dit problemen zijn binnen het profiel van de gebruikers maar weet iemand toevallig waar precies in het profiel de informatie van de afwezigheidsassistent en de beschikbaarheid wordt weggeschreven ?

De rest van outlook werkt gewoon naar behoren.

Pascal

Die gegevens staan op de server. Outlook profiiel verwijderen en opnieuw aanmaken zou kunnen helpen. Kies dan niet voor de optie "cached exchange modus"

Ik zie geen verband met een nieuwe profiel, zéker omdat OWA ook hetzelfde probleem vertoont.

Kijk of het scenario klopt dat hier beschreven wordt m.b.t. de mailboxen van de probleemgebruikers.
Indien ja, dan moet eerst op Outlook het OOF verhaal rechtgetrokken worden (zie de Fix-it en de link naar de eerst te installeren Hotfix), waarna ik zou verwachten dat het probleem ook in OWA niet meer optreedt.

Overigens staat hier ook wat, maar dat is een multi-forest setup (met trusts er tussen), waar ik hier toch bepaald niet vanuit ga.

Nog een schot in het donker, maar eigenlijk meer een vraag:
Bestaat er een Autodiscover DNS record (intern en evt. ook extern) die de gebruikers (automatisch) bij het ingeven van hun e-mail adres bij het aanmaken van hun Outlook profiel leiden naar de juiste (server- etc.) instellingen?

Verder zou het interessant zijn te vernemen of er tussen die probleemgebruikers nog enig verband is, bijv. dat ze allemaal zijn meegemigreerd vanaf een oudere Exchange server versie terwijl de niet-probleemgebruikers allemaal onder Exchange 2010 zijn aangemaakt etc.

Tijs.

@RogerS , Outlook profiel en de cached modus hebben we al geprobeerd zonder resultaat.

@dnties , Autodiscover betaat zowel intern als extern, we hebben een redelijk grote exchange omgeving (Exchange 2010SP3 Ru4 ) waar ikzelf niet de beheerder van ben. Ik beheer alleen maar de MS Office Suite. We hebben een stuk of 6 mailbox server met daarboven 4 cas/hub servers, met nog 2 aparte servers waar mailmarshal op draait en alles is via een appliance gekoppeld aan firewalls enz.
De exchange servers zijn over 2 locaties verdeelt. Er hebben zich in het verleden meerdere malen migraties voorgedaan van 2003 naar 2010, en van onderdelen die zijn ingelijfd.

Daarnaast hebben we Appsense draaien wat vaker voor veel problemen zorgt binnen outlook, normaal bij een reset van het Appsense profiel zijn de problemen opgelost alleen nu niet.

Ik heb niet direct het idee dat het aan de Exchange omgeving ligt, in samenwerking met de Exchange beheerder hebben we de mailboxen van de gebruikers gekoppeld op een server zonder Appsense en daarbij werkte OWA en outlook normaal zonder foutmeldingen.

Vandaar ook mijn vraag omdat ik een vermoede heb dat dit binnen het profiel problemen zijn. We willen niet direct de gebruiker een geheel nieuw server profiel geven omdat dit weer andere issues met zich meebrengt. Iemand nog een idee wat het mogelijk aan zou kunnen liggen ?

Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan