Waar worden gegevens als artiest en albumhoes opgeslagen (WMP 11)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hey,

Ik ben vandaag uren bezig geweest om mijn muziek collectie eens netjes op een rijtje te krijgen, en hierbij ben ik ook lange tijd bezig geweest overal de goede artiest en albumhoes bij te zetten. Ik vind het namelijk erg mooi als ik die er gewoon bij hebt staan.

Nu is mijn vraag: waar worden deze gegevens opgeslagen? Gewoon "in" de mp3/.wav? Want ik wil namelijk na mijn examens een keer mijn pc herinstalleren (inmiddels wel eens nodig), maar dan wil ik liever niet deze uren werk kwijt. Dus mijn vraag is: wat moet ik mee backuppen, behalve de muziek zelf? Of is dat al genoeg?

Bij voorbaat dank.

Bij mijn weten worden de album hoesjes door WMP als verborgen jpg bestandjes in de map waar je muziek staat opgeslagen.
Dus als je je muziekmappen back-upt zouden deze verborgen bestandjes ook mee worden genomen heb ik het idee.
Maar ik ben er dus niet helemaal 100% zeker van.

Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen dan wel ontkennen?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het daar is, ik heb namelijk altijd "verborgen bestanden weergeven" aan staan, en zie niets. Of ze moeten "nog beter" verborgen zijn.

Ik heb wel een ander vermoeden. Ik was laatst aan het defragmenteren, na een lading hoesjes te hebben toegevoegd. Hij deed heel lang over de volgende map:
:\Users\XXXX\AppData\Local\Microsoft\Media Player\Art Cache
Hierin zit een map "LocalMLS". Deze is leeg, maar wel 33,9 mb (zlefs 38 mb "op schijf", geen idee wat dat is?).
Ik denk dat het daar zit, maar ben niet zeker. Is er toevallig iemand die dit weet?

Laatst bewerkt:
Precies, daar worden ze opgeslagen. Ook staan ze in de mappen, maar dan moet je wel 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen' uitvinken bij mapopties ;)

Ik ben zelf niet zo dol op Itunes, vind het niet lekker werken, en Apple software heeft bij mij vaak de neiging vast te lopen :P.

Anyways, ik heb inmiddels al mijn muziek getagd met mp3tag, werkt perfect, en ik hoef ook niet meer in die map te zoeken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan