Waar wordt de laatste locatie van een venster opgelsagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

volvogangster

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Zoals de titel luidt, waar wordt in windows de laatste locatie van een venster opgeslagen, zodat wanneer men het programma de volgende keer weer opent het venster op die locatie komt.

Ik heb namelijk een programma die deels onder mijn taakbalk start, en het programma begint met een "startscherm" die AlwaysOnTop is, zodat ik het venster niet verplaatsen kan.

Alvast bedankt.

Hmm heb het al opgelost met een paar hotkeys, maar ik ben nog steeds benieuwd ernaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi volvogangster, om welk programma gaat het en wat bedoel je met Deels onder je taakbalk start?
En met welke hotkeys loste je het op?

Laatst bewerkt:
Het gaat bijvoorbeeld om muziekprogramma's zoals Finale, of om een Adobe programma.

Ze hebben meestal een soort beginscherm waarin je "Nieuw project" en dergelijke kan selecteren. Zo'n beginscherm is altijd "AlwaysOnTop" zodat het eigenlijke programma niet geactiveerd is. Als dat beginscherm buiten beeld start, dan kan je het hoofdscherm niet meer verplaatsen. Daar ging het eigenlijk om.

Uiteindelijk kon ik mij een hotkey van het beginscherm zelf herinneren die stond voor een "nieuw project" en dat sloot het beginscherm dus af waarnaar een nieuw project werd geopend en het eigenlijke programma werd geactiveerd zodat ik het weer kon verslepen.

Beetje gek zoiets. Maar ik ben wel benieuwd waar die locaties worden opgeslagen van vensters.

Je kan de instellingen van het programma waar je dat bij ziet eens bekijken.
In een scherm waar gevraagt wordt iets te openen/opslaan is al een subscherm, geen hoofdscherm.
Meestal zie je rechts boven in alleen een rood vierkantje met een kruisje om het weg te klikken, in een hoofdscherm zie je bijna altijd ook de knoppen minimaliseren en verkleinen/maximaliseren daar links naast staan.

Wat gebeurt er als je dat scherm in beeld hebt en je klikt rechts in de taakbalk op Bureaublad weergeven?
Of je dat venster groter en kleiner kan maken door met de randen of hoeken te slepen kan verschillen per programma.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit wel opgelost, omdat wat de TS vroeg gaat over subschermpjes als openen met, en die worden getoont om die actie uit te voeren, niet om geminimaliseerd in beeld te blijven, en de grootte kan je verder niet veranderen als je de randen en de hoeken niet kan slepen, ook niet in het register.
Wel heb ik wat tips voor je als je wat dieper in windows wil gaan graven
download deze 2 programma's, die zijn voor geavanceerde gebruikers en zijn van microsoft:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan