Waar zijn al mijn GB's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hoi,

Ik heb de volgende vraag: mijn C schijf is 80 GigaByte groot, er is op dit moment maar 4 Gig vrij. Dit klopt volgens mij helemaal niet want als ik de directories bij elkaar optel dan kom ik maar op 16 gig. Ik heb al geprobeerd om schijfcontrole uit te voeren maar dit wil niet lukken. Geeft melding dat XP eerst opnieuw opgestart moet worden, als ik dat doe doet de schijfcontrole het nog niet...

Waar zijn mijn verloren Gigs?

greetingzzz

-==== Yell@ ====-

Zet eerst in mapoties alle opties aan waarmee je alle bestanden en mappen kunt zien.
Dan kijken waar die bestanden zich bevinden, handig is hierbij Totalcommander.

Hiermee kopieër je alle mappen van links naar het rechter deelvenster, geeft dit progje de melding dat de mappen niet naar zichzelf gekopieerd kunnen worden, je ziet dan hoe groot die mappen zijn, zo kun je her reduceren naar die grote mappen en hetzelfde doen

Maar systeemherstel, je temp files, de swap, eventueel slaapstand zijn ruimte vreters.

Ik zou eerst en vooral eens zien wat een programma als ccleaner aan ruimte kan vrijmaken.
www.ccleaner.com
Je kan ook herstelpunten van systeemherstel verwijderen. start > programma's bureau accessoires > schijfopruiming > meer opties > systeemherstel > opruimen.

Hierbij een aantal freeware progjes die je laten zien waar en hoeveel je op je schijf hebt.

Probleem opgelost,

Waren 2 files van Adobe premiere elements 9.0 die beide zo'n 20 Gig groot waren.

-==== Yell@ ====-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan