Waar zijn mijn documenten/afbeeldingen/mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
PC Inspector WatchIt pretendeert de pc te beveiligen. Bij een crash wordt de oude situatie hersteld. Dat zeggen ze tenminste. Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat een kopie van documenten en afbeeldingen geplaatst wordt, waardoor je alles dubbel hebt staan. In de kopie komen vervolgens alle nieuwe documenten enz. Dan gaat het programma op elk ongelegen moment een scan uitvoeren, waardoor je ongeveer een uur helemaal niets met je pc kunt doen. Ik kreeg er zo genoeg van dat ik de software heb verwijderd. Helaas, zonder enige waarschuwing werd niet alleen de software, maar ook alles wat ik sinds de installatie op de harde schijf had gezet, verwijderd.
Ik ben nu dus drie maanden werk en drie maanden e-mail kwijt en volgens pc inspector is dat niet meer terug te halen.
Als met het verwijderen van software ook bestanden en mail verwijderd worden zou je toch minstens mogen verwachten dat er een waarschuwing op je scherm verschijnt.
Denk dus eerst even heel goed na voor u de pc inspector installeert, het klinkt goed, maar je komt een in grote ellende terecht.

Hallo, even voor de duidelijkheid, verwijderd wordt er niets op een pc. Het enige wat wordt verwijderd is de verwijzing naar een bestand maar het bestand zelf blijft altijd keurig op je pc staan. (zelfs bij formateren blijven alle bestanden gewoon op je pc staat. Het enige "dodelijk" is een schijf wipe..dan ben je dus wel alles kwijt)
Wat je kunt doen is een programma als easy recovery gebruiken om de hele handel weer keurig terug te krijgen. Er zijn momenteel genoeg van dit soort programma (gratis ) te downloaden.

succes

En als je niet allergisch geworden bent voor de naam: deze :) En omdat die uit dezelfde stal komt zou het wel eens een goede kunnen zijn om de (door die andere inspector 'verwijderde' ) bestanden terug te vinden...

Laatst bewerkt:
Nog niet gelukt

Dank voor alle reacties. Ik heb pc inspector file recovery geprobeerd, maar dat werkt niet, dit programma vindt helemaal niets dat terug gezet kan worden. Ik wil het nu gaan proberen met het geadviseerde snapfiles, maar gaat er dan niet weer van alles weg? Ik durf niet meer zo goed.

Ik kan ook de website van compuniek, het bedrijf dat pc inspector levert, niet meer oproepen. Op een andere pc lukt het wel, toch wel raar, want eerder had ik daar geen probleem mee.

Dorien7 zei:
Ik wil het nu gaan proberen met het geadviseerde snapfiles, maar gaat er dan niet weer van alles weg? Ik durf niet meer zo goed.

Het programma van snapfiles is Restoration, en kan je veilig gebruiken.
Zoekt je schijf af naar verwijderde bestanden.

Restoration is an easy to use and straight forward tool to undelete files that were removed from the recycle bin or directly deleted from within Windows, and we were also able to recover photos from a Flash card that had been formatted. Upon start, you can scan for all files that may be recovered and also limit the results by entering a search term or extension. In addition, it also provides the option to wipe the found files beyond simple recovery. The program is small and standalone, it does not require installation and can also run from a Floppy disk. Restoration works with FAT and NTFS as well as digital cameras cards

Schermafbeelding deïnstallatie PC Inspector WatchIT USB

Beste mevrouw Otten,

Wij hebben u diverse malen telefonisch medegedeeld dat wij het zeer betreuren dat u uw bestanden bent kwijtgeraakt en begrijpen uw frustratie in deze. Dat u uw woede uit in diverse fora is begrijpelijk, echter kunnen wij het niet waarderen dat u onze onderneming ervan beschuldigd onder schuilnamen berichten te publiceren op het internet.

Wij hebben inmiddels een foto genomen van het scherm die wordt getoond als u PC Inspector WatchIT USB wilt deïnstalleren. Deze afbeelding kunt u bekijken op onderstaande link en spreekt voor zich.

http://forum.pcinspector.nl/images/usb_uninstall_screenshot.jpg

Zoals wij in onze brief al schreven, kunt u PC Inspector WatchIT USB aan ons retourneren waarna wij het aankoopbedrag zullen restitueren op uw rekening.
Tenslotte willen wij het hierbij laten en wensen u veel succes in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

PC Inspector™ Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan