• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar zit de koppeling naar een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afvanthof

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Als ik een bepaald Excelsheet open vraagt Excel of ik de koppeling met een ander worksheet wil bijwerken. De sheet die ik nu open heb ik gekopieerd van degene waarnaar verwezen wordt.
Die koppeling heb ik niet nodig, maar blijkbaar is er ergens een veld dat naar die andere sheet verwijst.
De vraag is alleen welk veld is dat? Via Bewerken Koppelingen zie ik wel aan welke sheet er gekoppeld is maar niet vanuit welk veld van welk blad.
Heeft iemand een idee hoe ik het betreffende veld kan vinden?
Ik kan niets vinden over op welke manier ik die koppeling kan verwijderen.

Meestal is het een formule met een verwijzing naar
de 1e sheet.
Dit kan ook een naam (cellenbereik in de andere sheet)wezen in een formule.
Met Extra - opties - formules kun je formules weergeven
zodat je ze allemaal zichtbaar hebt.

De link naar de eerste sheet moet je er uithalen
Met sneltoets F5 kun je bekijken welke namen gebruikt zijn.

mvg Imod

Hoi AF,

Ander trucje:
Ga in A1 staan.
Bewerken -> Vervangen
Typ bij zoeken naar de externe koppeling of een gedeelte daarvan in.
Volgende zoeken.

Als er geen verwijzing is dan geeft Excel dat aan, is die er wel dan gaat ie naar de eerste koppeling.

Jeroen

Bedankt Jeroen,

Dit werkt inderdaad. Alleen jammer dat je werkblad voor werkblad moet zoeken en niet in één keer het hele werkboek kunt doorzoeken. Of is die optie ook ergens aanwezig?

André

Voor zover ik weet is er geen standaard optie voor maar met bijgaande macro van Gary Brown krijg je een net overzicht in een extra werkblad dat al je koppelingen laat zien.
De koppelingen die je vaak niet vindt behoren bij ingevoegde namen in een werkblad.
Ook die staan netjes aangegeven.
De macro is ook gemakkelijk bij het documenteren van je sheet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan