• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar zit het verschil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste,

In bijlage een excel met dezelfde inhoud in de cellen. Wanneer ik de twee gegevens van elkaar aftrek dan is het resultaat verschillend. Kan iemend me zeggen waarom ?

dank,

StefanoBekijk bijlage Map4.xlsx

Beste Stefano
Ik heb de cellen leeggemaakt, twee lege cellen gekopieerd en in cel b3 en b4 geplakt, toen werkte het wel. Vraag me niet waarom dit nu wel werkt>
Gr Wino

Bijlagen

Code:
=(B3-6175,753)*10^100
zet bovenstaande formule eens in een lege cel en doe dat ook eens voor cel B2
Wel even de getalnotatie voor de cellen op wetenschappelijk zetten

Het zit in ieder geval in B4 zoals die nu in je bijlage staat.
Wat er precies 'mis' mee is kan ik zo snel niet zien, ook niet na omzetting naar getal met 13 cijfers achter de comma in Celeigenschappen etc.

Tijs.

De tip van Thoralf :thumb: laat zien dat B4 ietsjes meer is dan 6175,753.
Vermoedelijk is B4 oorspronkelijk het resultaat van een formule en niet een handmatig ingevoerd getal.
Overigens bizar dat andere vergelijkingen wel gelijkheid suggereren (B3=B4) en dat het toevoegen van cijfers achter de komma ook geen verschil laat zien.

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat Excel slechts 16 significante cijfers weergeeft, maar met 32 of meer cijfers rekent.
Ik kan mij niet herinneren hier iets over gelezen te hebben.
Wat denk ik wel goed is, is dat als je in een formule vergelijkt met een vast gebroken getal, je dan ook het andere getal afrond op dezelfde nauwkeurigheid (aantal posities achter de komma) als het getal waarmee je vergelijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan