Waar zit m'n Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoB

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart hebben omdat de mijne nu bijna geen games kan spelen

De Videokaart die er nu in zit is een Intel® 82915G/82910GL Express Chipset Family

Maar waar zit deze videokaart in mijn PC kast?

En nog een vraagje; Als ik een nieuwe koop waar in mijn PC kast moet ik hem dan plaatsen?

Ik heb een Dell Dimension 3100

Met vriendelijke groet Remco

Je videokaart is de kaart waar de kabel van je monitor aan vast zit.

Zo te lezen heb je een onboard videokaart, dat wil zeggen eentje die op je moederbord zit (en dus niet te verwijderen is).

dat is een onboard videokaart, dat betekend dus dat hij al op het moederbord zit:thumb:

Dus als ik een nieuwe videokaart erin zet hoef ik verder niks met die oude te doen? ook niet uit te zetten ofsow?

Jawel, in het bios moet je de oude uitzetten.

Btw. deze pc heeft een voeding van 230 watt als ik het goed heb en daar kun je wel leuke dingen mee doen, maar geen al te gekke dingen. Daarnaast heeft de pc geen AGP slot dus een AGP kaart is niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Nee, je zet de nieuwe kaart erin, start de pc en onmiddellijk ga je het bios in (door vanaf het moment van stroom erop te kiezen voor de F1, Del, Esc of whatever welke toets nodig is om de "setup te Enteren")

Eenmaal in het bios zoek je iets van Video on board of Graphics en op die regel in het bios achter die tekst staat nu "Enabled" en dat moet je op "disabled" zetten. Mogelijk staat er in plaats van Enabled, Automatic. Jij moet ervoor zorgen dat de opties op "uit" komt te staan.

Blijf met je vingers van ALLE ANDERE functies / opties in het bios af en verander verder NIETS !!!

Daarna bios afsluiten met F10 (Save en Exit) en je pc zal doorstarten. Met een beetje mazzel vind Windows de nieuwe kaart vanzelf en installeert het de juiste drivers, met pech wordt de nieuwe kaart niet -goed- gevonden en moet je de drivers handmatig installeren.

Wat de videokaart zelf betreft, je moet dus geen AGP kaart kopen maar een PCI Express kaart.

Laatst bewerkt:
Nee, je zet de nieuwe kaart erin, start de pc en onmiddellijk ga je het bios in (door vanaf het moment van stroom erop te kiezen voor de F1, Del, Esc of whatever welke toets nodig is om de "setup te Enteren")

Eenmaal in het bios zoek je iets van Video on board of Graphics enm op die regel in het bios achter die tekst staat nu "Enabled" en dat moet je op "disabled" zetten.

Blijf met je vingers van ALLE ANDERE functies / opties in het bios af en verander verder NIETS !!!

Daarna bios afsluiten met F10 (Save en Exit) en je pc zal doorstarten. Met een beetje mazzel vind Windows de nieuwe kaart vanzelf en installeert het de juiste drivers, met pech wordt de nieuwe kaart niet -goed- gevonden en moet je de drivers handmatig installeren.
Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan