Waar zit nou Het verschil bij die Audigy Kaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipy dragon

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart, omdat m'n sweex 5.1 kaartje zwaar but is, en allerlei hardware problemen veroorzaakt.

Nu zag ik pas voor €25 een 'Audigy Sound Blaster Audigy SE' , die leek me wel goed, maar nu zie ik op een andere site voor €26 een 'Creative Audigy 2 SE' . Wat is het verschil daar nu tussen? Want op de creative site kan ik weinig vinden over de 'Creative Audigy 2 SE' en ook als ik bijv naar drivers zoek, kan ik niet kiezen uit de '2 SE' editite ...:eek:

Voor zover ik het kan vinden op het web, is het verschil 1 euro. :)

Haha, verder kwam ik ook niet egt nee.

Dit vond ik wel op een site:

Aangezien steeds meer mensen voldoening nemen met de on board geluidskaart van hun moederbord (die trouwens ook steeds betere prestaties levert) en geen geld meer investeren in een aparte geluidskaart, zag Creative hun inkomsten drastisch slinken. Ze hebben nu aangekondigd dat een vrij recente chip, de Audigy 2 SE, als on board oplossing door moederfabrikanten mag gebruikt worden.
Zo heeft MSI zijn K8N Diamond Plus plankje met de chip uitgerust. De Audigy 2 SE herbergt EAX 4.0 ADVANCED HD, 3D audio, 24-bit/192kHz en een geluid/ruis verhouding van 104dB
De kwaliteit tegenover een losse kaart zou wel iets minder kunnen zijn door interferenties op het moederbord

Specs 'Audigy SE'
# 7.1-surrounduitvoer.
# Audioresolutie van 24-bit/96 kHz.
# 100dB signaal-ruisverhouding.
# Inclusief veelzijdige Creative Media Source-software.
# EAX ADVANCED HD 3.0-ondersteuning voor games.

Laatst bewerkt:
Dus moet jij diegene hebben zonder dat 2 'tje erin.
En zolang je er gebruik van maakt als consument, dus filmpje kijken, spelletjes spelen, heb je daar een prima kaartje aan. :thumb:

Zonder 2? Maar 104db ruisverhouding is tog beter als 100db? En EAX 4.0 is toch ook beter als 3.0?

En wat betekent die ruisverhouding eigenlijk? Dat als muziek boven de 104db uitkomt dat het geluid dan pas vervormd ofwat?

Laatst bewerkt:
Ik lees dat die met de 2 een chipset is voor een onboard geluidskaart.
Dat heb jij toch niet?

Nee, ze bedoelen volgens mij gewoon, dat er ook een onboard versie komt, die gebaseerd is op de audigy 2 se kaart.
De kwaliteit tegenover een losse kaart zou wel iets minder kunnen zijn door interferenties op het moederbord

Oftewel, er is ook nog een losse kaart.
Maar als je kijkt naar de specs:

Audigy SE:

# 7.1-surrounduitvoer.
# Audioresolutie van 24-bit/96 kHz.
# 100dB signaal-ruisverhouding.
# EAX 3.0 ADVANCED HD

Audigy 2 SE:
# 7.1-surrounduitvoer.
# Audioresolutie van 24-bit/192kHz
# 104dB signaal-ruisverhouding.
# EAX 4.0 ADVANCED HD

is de Audigy 2 tog beter? En welke drivers zou ik moeten nemen voor de Audigy 2 SE als je op deze site kijkt?

http://nl.europe.creative.com/support/downloads/

Want er staat geen SE edititie bij....

Laatst bewerkt:
Dat verschil in ruisverhouding hoor jij niet hoor.
Maar wanneer het 1 euro verschil is, koop je die "dure".

Dat dacht ik dus ook :p Maar waarom zou creative dan 2 verschillende kaarten maken als de specs nauwelijks verschillen?

Onderdelen over?
In de markt vergist?
Geen flauw idee!
Mensen die met hun PC aan het pielen(tweaken)zijn, kicken op cijfertjes en specs. Zelfs wanneer ze het niet kunnen horen, zien, merken of ruiken, willen ze het nieuwste van het nieuwste.
Zou dat het zijn?

I Guess :p In ieder geval bedankt voor je hulp :thumb:

Als andere mensen nog wat te melden hebben over de 2 genoemde kaarten, graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan