waar zit printer spooler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
121
Een kennis van mij heeft een vastgelopen print opdracht. Hij kan het betreffende bestand (met een onwaarschijnlijke bestandsnaam) niet verwijderen.

Ik wil dit doen via Hulp op Afstand (Teamviewer), door met de opdracht prompt naar de spooler folder te gaan en e.v. inhoud verwijderen.
Alleen: ik kan de betreffende spooler dir. niet vinden....
Vraag is dus: waar zit die, bij een pc met Windows 7, 64 bits?
Of zijn er nog andere suggesties?
 
Als je googlet op ''printer spooler windows 7'' is dit de eerste hit.
offtopic: waarom laat iedereen altijd een ander googlen, terwijl het hem zelf net zo weinig moeite kost.:confused:
 
Andreazz, ik vind dat je gelijk hebt, maar juist omdat mensen niet alle kennis van computers/internet hebben is dit forum bedoeld.
 
@AndreazZz
Als we mensen aanraden alles maar te googelen dan bestonder er geen help-fora meer,daarbij verwachten ze hulp e/o aanwijzingen om hun probleem goed op te lossen.
@hammie47
Windowstoets + r
typ
services.msc
enter
Zoek in het lijstje je de "print spooler" service, dubbelklik erop en klik op stoppen.
Herstart je pc en de cache is gewist!
Succes.
 
@Mik Zjegger: dat stond precies hetelfde in de link die ik stuurde
offtopic: Hoezo hoeven er dan geen helpfora dan meer te bestaan? er zijn altijd problemen die je niet op google kan vinden. en er zijn zat ''problemen'' die 1,2,3 opgelost zijn door via google te zoeken naar wat ze willen weten.
 
Ja maar wat in jouw link stond was Engels,wat niet iedereen z'n ding is, daarbij ging het in je link over een heel ander probleem.
print spooler service is not running
De oplossing van mij verschilt wezenlijk van wat daar beschreven staat!
 
probleem verschilt: Ts heeft geen probleem, wil alleen weten hoe je er moet komen. Staat daar beschreven.
 
Als TS geen probleem had hoefde hij hier geen topic te openen, maar laten we deze discussie maar beëindigen want dat leidt nergens toe.
 
printer spooler

"Natuurlijk heb ik eerst "gegoocheld", maar niet gevonden wat ik zocht. Kennelijk niet ver genoeg gekeken.
De laatste oplossing van Mick J. was in elk geval de juiste. Hartelijk dank daarvoor!
De link naar dit onderwerp heb ik in elk geval opgeslagen, omdat ik nog wel eens voor problemen gevraagd wordt.
 
Graag gedaan hoor.
Zet je vraag even op "zet staus opgelost" boven je posting in de blauwe werkbalk.
Succes verder. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan