waard om voor meer geheugen te gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Mijn systeem ziet er nu zo uit:

asus p6t SE
3x 2gb ddr3 1600mhz 8-8-8-24
i7 920
2x hd 5770 1gb in crossfireX

Wat zijn de voordelen van het uitbreiden van 6gb naar waarschijnlijk 12gb (nog 3 sloten vrij dus dat wou ik misschien gaan doen)

alvast bedankt.

Wat wil je gaan doe, video bewerking of virtual machines gaan draaien. Zo nee, zul je niet echt nut er van hebben, ten opzichte van je huidige 6GB.

ik gebruik hem vooral games te spelen. Wel high end games op hoogste settings.

Is het ook niet handig voor de toekomst? Waar zou ik het geld dan aan besteden.

Ik heb nog geen ssd, is dat handig en waarvoor zou dat handig zijn dan? Tijdens het opstarten van mijn pc ga ik toch altijd wat anders doen dus daar zie ik het nut ook niet echt van in.

Voor je games hoef je het geheugen ook niet de verhogen. Je zal meer prestatie winst uit een SSD halen. Ik heb nu twee systemen met SSD waarvan eentje totaal geen "gewone" schijf in zit. Opstart tijd is heel kort en ook je games laden vele malen sneller.

maar is het het voor mij waard om mijn os daar op te zetten? aangezien ik totaal geen waarde hecht aan opstart tijden van windows?

Het is niet alleen je opstart. Ook programma's/games draaien sneller/beter.

hmm ok. Wat is aan te raden qua ssd? Ik heb ongeveer 100 euro te besteden. Tweedehands mag ook via tweakers. Heb ik misschien nog wel liever dan nieuw.

Tja SSD is niet echt goedkoop. Zelf heb ik OCZ schijven 60GB en een 120GB Agility 2 versie en een 60GB Vertex 2 versie. Ben er zeer tevreden over.

De agility's heb ik in een;
Core i7 920 2,66GHz@3,66GHz
6GB 1600MHz geheugen in triple channel
2x GTX460 in SLI.

Komt ongeveer met jou systeem overeen. Echter toen ik SSD erin ging gebruiken, merkte ik een behoorlijke algemene prestatie winst.

Laatst bewerkt:
hmm misschien dan nog even doorsparen en dan voor een goede ssd gaan?

wat zijn de betere ssd's dan, want ik zie een gigantisch aantal ssd's overal. Ik lees toch dat de vertex schijven de betere zijn, maar misschien kun jij mij daar meer advies over geven?

Ik heb alleen ervaring met de eerder genoemde versies van OCZ. Deze staat ook zeer goed bekend met SSD. Heb van ander goede ervaringen met Intel SSD's gehoord. Echter liggen die prijzen behoorlijk hoger dan OCZ.

ocz en intel dus, dan zal ik daar maar eens naar gaan kijken.

bedankt, ik zal dit topic even op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan