waard vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Ben een formulier aan het ontwerpen maar het niet veel kennis van VB ben tot hier gekomen maar heb nu voorlopig twee vragen

1: waarom wordt mijn tijd omgezte in een getal is dit instelling die ik in excell of in VB moet aanpassen.
2. wil de waarde van de startcel variabel maken aan de hand van het ingevulde week en dag.

Het eind doel van het formulier is een week nummer in te vullen en dag vervolgens gegevens van verschillende bezoeken te kunnen invoeren.

Bijlagen

avdhorst,

Antwoord op vraag 1;
Code:
Private Sub Textbegin1_Change()
Textbegin1 = Format(Textbegin1, "hh:mm")
End Sub
Code:
Private Sub Texteind1_Change()
Texteind1 = Format(Texteind1, "hh:mm")
End Sub

Vraag2 waar wil je dit veranderen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor het bereken en invulgedeelte wil ik de week kiezen en de dag waarna de gegevens naar de betrefende cel gaan.

Ben een klein stapje verder ( de datum werk nu wel dabk hiervoor) maar snap nog steeds niet hoe ik de vergelijking kan maken om de rijwaarde aan te geven.

Ik wil dus het weeknummer ingeven + dag daarna de bedrijven die ik bezocht heb die dag.
vervolgens moet er een vergelijking gemaakt worden zodat de gegeven naar de juiste cel verplaatst worden.

De waarde geldt dus voor alle gegevens in het formulier

Wie helpt me een stapje verder?

Bijlagen

avdhorst,

Ik heb een bestandje voor je, zodat je kunt zien hoe de gegevens weg te schrijven.
Zoals je het wil zal misschien wel kunnen (weet het niet zeker).
Hier worden de gegevens onder elkaar weggeschreven en als je dan het filter gebruikt kan filteren op wat je wil.
Selecteer de kolomkoppen en schakel het filter in, nu kun je op datum / klant of wat je wil filteren.
Mij lijkt het handiger maar wie ben ik?

Suc6

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klopt echter gaat het om een geheel uitgewerkt excell blad waarin ik alleen een formulier wil maken om uren in te vullen.
Het geheel verzamelen en afdrukken is al gemaakt en was dit mijn oplossing om het invullen gemakkelijker te maken.
Het op bijgevoegde bestand had ik dan ook al gevonden op deze site en wat ik gemaakt heb is daar een gevolg van.

avdhorst,

Klopt echter gaat het om een geheel uitgewerkt excell blad waarin ik alleen een formulier wil maken om uren in te vullen.
Het geheel verzamelen en afdrukken is al gemaakt en was dit mijn oplossing om het invullen gemakkelijker te maken.
Het op bijgevoegde bestand had ik dan ook al gevonden op deze site en wat ik gemaakt heb is daar een gevolg van.
Als je in het formulier dat je oproep in het voorbeeld heb ingevuld, schrijft hij toch alles weg, op de volgende lege regel in het werkblad.
Dus ik zie het probleem eigenlijk niet maar dat kan aan mij liggen.

Mijn totaal excell blad is te groot om in te voegen maar bestaat dus uit 53 weken die dus uit 7 dagen en moet ik volgens mij de cellen benoemen in visual basic?
Ik begrijp dat er andere manieren zijn maar volgens mij niet in te passen in mijn opzet.
Wat als er nu data aangepast dient te worden? dan kun je niet naar de eerst lege regel zoeken? of snap ik er in zijn geheel niets meer van.

avdhorst,

Kijk eens of je hier wat aan heb.

Hier worden gegevens weggeschreven naar een bepaald werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan