• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde -1 macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mde

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
353
Hallo,

Ik heb een poule systeem gemaakt die autom. de namen invult en print.
nu word voor volgende poule er 1 van de poule waarde afgetrokken, maar als poule op 0 staat dan komt er geen -1 te staan.
Is het mogelijk om er wel -1 te krijgen, heb lopen klooien maar krijg niet voor elkaar.
Bekijk bijlage test poules.xlsm
 
Marco, vertel eens wat er allemaal moet gebeuren (ik neem aan tijdens het afdrukken).

dan maakt iemand hier wel een macro'tje voor je.

jouw opzet van de macro in niet echt logisch.
 
Hallo Sylvester,

Het gaat inderdaad om de print macro.
Om poules te maken worden mensen ingedeeld op basis van gewicht, leeftijd, kleur band en leeftijd.
Op de tabbladen zie je een poule indeling deze word dmv een formule gevuld.
In cel A2 word nu het aantal 1en geteld en aan de hand daarvan word op desbetreffend tabblad de poule ingevuld en uitgeprint.
Om een volgende poule uit te printen moeten de nummer er 1 omlaag zodat er nieuwe namen ingevuld worden.
Om toch een beetje overzicht te houden hoe iedereen is ingedeeld zou het handig zijn om niet alles op 0 te hebben aan het eind van een print serie.
Maar bv -2 en dat bv 3x zodat je kan zien welke mensen samen in een poule zitten
De printmacro en rest is beetje bij elkaar geraapt zooitje maar werkt op zich voor mij ;).
Als iemand een betere heeft hou ik me aanbevolen.

Er zijn verschillende tijd blokken daar word op gefilterd.
Per blok zijn er ong 75 mensen die worden ingedeeld.
Hopelijk zo iets duidelijker, zo niet meld het dan, dan probeer ik het nog een keer:cool:
 
Laatst bewerkt:
Marco, zou je in je macro regel voor regel commentaar willen toe voegen?

bijvoorbeeld: beginnen op rij 2 want ......
of hier ga de loop verlaten en opnieuw beginnen want.......


die puntjes moet je dan wel invullen.
 
op een gegeven moment staat er goto CC om door te gaan met printen.
dan wordt direct de hele print sub opnieuw gestart, zonder de rest van de waarden te verlagen.
is het de bedoeling? dat dan dus alles opnieuw wordt afgedrukt en de waarden niet verder worden verlaagd?
 
eerst worden alle waardes verlaagd, daarna start de sub printen opnieuw, zo werkt het tenminste nu.
de waarde verlaging gaat door tot die een spatie ziet toch? en die staat onder de lijst.
 
er staat ergens :
If c.Value Then enz....
dit houd in dat als c <>0 er 1 af moet.
zo kan c nooit onder de 0 komen.

is dat de bedoeling?
 
Laatst bewerkt:
bijna nu trekt die ook van lege cellen er 1 af en dat is niet de bedoeling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan