• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde aan tekst toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
192
Hallo,

Ik heb via dit forum een prachtige makro gekregen die de ziekmeldingen en ziektedagen optelt aan de hand van de celkleur en de tekst "ZM"

Sub kleurentellen()
Range("AK40:AK41").ClearContents
For Each c In Range("F26:AJ37")
If c.Interior.Color = vbRed And c.Value = "ZM" Then
Range("AK41").Value = Range("AK41").Value + 1
ElseIf c.Interior.Color = vbRed Then
Range("AK40").Value = Range("AK40").Value + 1
End If
Next c
End Sub

Dit werkt prima, maar bij de tekst ZM zou er in een tabel gekeken moeten worden welke uren er op die dag van de week gewerkt worden en deze van het verlofsaldo afgetrokken moeten worden.
Want dee persoon werkt bv op maandag 4 uur en de rest van de week 8 uur p/dag.
Dus bij een ziekmelding op maandag wordt er maar 4 uur verrekend en op andere dagen 8 uur.
Ziet iemand hier een oplossing voor ??
 
Als rood staat voor een ziektemelding en ZM ook, wordt eenzelfde gegeven op 2 manieren geregistreerd. Dat is overbodig.
Als je de dagen waarop iemend ziek is markeert met rood en de cel het aantal werkuren van die dag bevat wordt het optellen van het aantal ziekteuren (uitsluitend aan de hand van de kleurmarkering) een stuk eenvoudiger.
 
Hallo Rob,

Kijk eens op
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm
en dan bij verlof, op Blad1 van dat bestandje vindt je misschien iets wat je een beetje op weg helpt.

Groeten
Thoralf

hallo Thoralf,

Even snel gekeken op die link en ziet er inderdaad een beetje als mijn vraag uit.
Zodra deze link weer werkt(want krijg nu geen verbinding meer) ga ik kijken hoe ik dit bij mij in zou kunnen passen.

Verschil is wel dat ik met een jaartabel werk voor 1 persoon en in dat voorbeeld stonden er echt datums genoemd die verwezen naar een weektabel.
Dat wordt dus echt nog wel even puzzelen.

In ieder geval zover bedankt.

Rob
 
Als rood staat voor een ziektemelding en ZM ook, wordt eenzelfde gegeven op 2 manieren geregistreerd. Dat is overbodig.
Als je de dagen waarop iemend ziek is markeert met rood en de cel het aantal werkuren van die dag bevat wordt het optellen van het aantal ziekteuren (uitsluitend aan de hand van de kleurmarkering) een stuk eenvoudiger.

Mijn eerste opzet was inderdaad gewoon handmatig de ziekte-uren, die verrekend moeten worden invullen in plaats van ZM
Maar omdat ik via voorwaardelijke opmaak de cel een kleur geef bij invullen van verlofuren,
geeft deze ook de cel van de ziekmelding de verkeerde kleur mee.
Daarom dacht ik dat via ZM op te vangen en dan de hoeveelh uren van die dag erbij te laten zoeken.
Misschien gaat het lukken.

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan