• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde automatisch vermelden indien een cel een waarde van een lijst bevat

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlotter33

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Bekijk bijlage bedrag vermelden indien cel een waarde bevat.xlsx

Beste,
(zie bijlage)
indien in kolom 'bedrijf' een cel een waarde van kolom 'lijst' bevat, dan zou in kolom 'opzoeken' automatisch het overeenkomstige bedrag van kolom 'bedrag' moeten verschijnen in kolom 'opzoeken'. Note: de waarde in kolom 'lijst' moet vermeld staan in kolom 'bedrijf' maar in kolom 'bedrijf' mogen er nog andere woorden worden vermeld. Het moet dus niet 1 op 1 overeenkomen.
Indien er nog vragen zijn, dan laat het me aub weten
Alvast hartelijk dank

Ik snap niets van je vraag; je hebt in kolom A waarden staan als "NMBS ANTWERPEN" en "NMBS ZAVENTEM" en daar staat dan "10,00 €" resp. "40,00 €" achter, en nu wil je dat Excel op basis van "NMBS" snapt dat je in het ene geval "10,00 €" wilt zien, en in het andere geval "40,00 €"? Dat kan toch helemaal niet? Als je een zoekfunctie gebruikt om een begrip te zoeken, dan moet, als je een specifieke waarde wilt zien, die waarde toch uniek in de lijst gevonden kunnen worden? Op basis waarvan moet de zoekactie de ene keer naar Antwerpen, en de andere keer naar Brussel of Zaventem?

Ik dacht dat volgende formule bestaat: als een cel (bv nmbs brussel) een waarde (bv nmbs) bevat, dat dan bv in een andere kolom hiervoor bv x verschijnt. (zie gewijzigde bijlage) Dan kan dit een tussenstap zijn om tot het resultaat te komen.
Nogmaals dank

Bijlagen

Als je zoektekst vooraan staat, is het nog wel op te lossen met deze formule.
Code:
=ALS.FOUT(ALS(LINKS(A3;VIND.SPEC(" ";A3)-1)=VERT.ZOEKEN(LINKS(A3;VIND.SPEC(" ";A3)-1);$A$14:$A$15;1;ONWAAR);"x";"");"")
Probleem is dus dat je ook een cel hebt met "ANDERLECHT STIB" en dan werkt de formule niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan