Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hi,
Ik zal direct maar even wat code plaatsen voordat ik begin met de uitleg.
html form/tabel:
en de kosten.php:
Het is nog lang niet af, want met de variabele in de url wordt gezet, doe ik nog niks.
Mijn probleem is:
Er zijn meerdere checkboxen die allemaal een value krijgen (het id uit de tabel). Stel checkbox 1 en 3 zijn geselecteerd. Dan wil ik dus rij 1 en 3 ophalen uit de tabel, maar hij pakt alleen checkbox 3 (de laatste). Dat is wel logisch, want er staat alleen $id=$_POST['check']; Ik heb ook geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel, want snap het zelf niet eens goed... Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Groetjes Milenko
Ik zal direct maar even wat code plaatsen voordat ik begin met de uitleg.
html form/tabel:
PHP:
<table border="1" width="100%">
<tr><th>Onderdeel</th><th>Tijd</th><th>Prijs</th><th></th></tr>
<form id="kostenberekenen" method="post" action="/prijzen/kosten.php">
<?php
$sql="SELECT * FROM `autoservice`.`prijzen`";
$result=mysql_query($sql);
while ($row=mysql_fetch_assoc($result)) {
echo "<tr><td>".$row['onderdeel']."</td><td>".$row['tijd']."</td><td>".$row['prijs']."</td><td><input type='checkbox' name='check' value='".$row['id']."' /></td></tr>";
}
?>
</table>
<br />
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Bereken tijd en prijs" />
</form>
en de kosten.php:
PHP:
<?php
session_start();
include '../local_db_connect.php';
$id=$_POST['check'];
header("location:/prijzen/prijzen.php?id=$id");
?>
Het is nog lang niet af, want met de variabele in de url wordt gezet, doe ik nog niks.
Mijn probleem is:
Er zijn meerdere checkboxen die allemaal een value krijgen (het id uit de tabel). Stel checkbox 1 en 3 zijn geselecteerd. Dan wil ik dus rij 1 en 3 ophalen uit de tabel, maar hij pakt alleen checkbox 3 (de laatste). Dat is wel logisch, want er staat alleen $id=$_POST['check']; Ik heb ook geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel, want snap het zelf niet eens goed... Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Groetjes Milenko