• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde berekenen op basis van een index

Status
Niet open voor verdere reacties.

toncoffeng

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Beste,

Ik ben op zoek naar een formule of berekening waarmee ik een waarde vanuit het verleden kan berekenen naar nu. Het betreft hier een spreadsheet met de waardestijgingen van woningen vanaf 1999.

In het voorbeeld heb ik een aantal waardes in kolom C gezet vervolgens heb ik de index uitgerekend (kolom D) en de relatieve stijging in procenten 213039 (kolom E).

Ik ben op zoek naar een formule of berekening waarmee ik een waarde van toen naar nu kan berekenen. Dus stel woning gekocht in tweede kwartaal 2005 voor 350.000 euro wat zou deze woning doen gerekend naar nu (juni 2014).

Ben geen ervaren spreadsheet gebruiker vandaar dat ik op zoek ben naar het antwoord via dit Forum. Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Om er een beetje mee te spelen. Ik weet niet of .ods met somproduct kan omgaan. Verder even de lege cellen met jaartallen aangevuld.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan