• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde cel automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djang

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
99
ik ben op zoek naar een formule , de naam in Cel B vergelijken met de naam in Cel E en de waarde in Cel C moet gelijk zijn aan de waarde in cel F als dit is wil ik de waarde van Cel A in Cel H krijgen met de tekst AF er voor .
( in het eigenlijke programma staan staan kolommen A,Ben C op 1Blad en E,Fen H op een ander blad

Bekijk bijlage test AF.xlsx
 
Probeer deze eens?
PHP:
=ALS(F1="";" ";ALS.FOUT("af "&INDEX(Blad1!A:A;VERGELIJKEN($F:$F;Blad1!C:C;0));""))
Ben je van de regio Kortrijk?
 

Bijlagen

  • test AF.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 22
Hoi plongske ,

Bedankt voor je reactie ,
het eigenlijke probleem is dat hij nu alleen de bedragen gaat vergelijken maar zowel de naam als het bedrag moeten het zelfde zijn E,F zou gelijk moeten zijn aan B,C .


Ps nee ik ben van Hasselt
 
Helpt deze u vooruit?
 

Bijlagen

  • test AF.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe ,

fijn dat u weer reageert op een vraag van mij .

waar het eigenlijk om gaat is dat blad2 een cashboek is en blad1 een aankoopfactuurboek is . nu wil ik gewoon dat hij automatisch het aankoopfactuur nummer invult in het cashboek dus moet zowel de naam vd leverancier als het bedrag identiek zijn .

greetings Jan
 
En heb je gekeken in het bestand dat ik meezond?
In het nu meegezonden bestand heb ik het een beetje duidelijker gemaakt.
Moest het niet dat zijn wat je zoekt schrijf dan eens in het bestand zelf wat je precies zoekt.


PS: en ik heb in Hasselt de cursus programmeren (+ nog andere cursussen)gedaan in het Vormingscentrum.
 

Bijlagen

  • test AF.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan