• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel op basis van 2 unieke headers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilkenny82

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Ik heb 2 werkbladen met gegevens welke ik op een derde werkblad in een formule heb verwerkt. Tot zover niet heel spannend, maar nu als ik de volgorde van 1 van de eerste 2 werkbladen wijzig gaat mijn formule ook gelijk de mist in. Is er een manier om te zorgen dat excel in de formule de gegevens neemt aan de hand van de horizontale en verticale "header" (beide zijn uniek per werkblad maar matchen wel weer op de andere werkbladen)?

Via Index en Vergelijken zal dat wel lukken, maar zonder voorbeeld is dat koffiedik kijken.

Het heeft even geduurd maar moest even boodschappen doen met madame.:)

Heb de formules zo gedaan dat je kunt bijvullen en verwijderen zonder invloed op de formules tot het jaar 2020.

Bijlagen

Bedankt voor de reactie. Valt me wel op nu als ik op de waardes uit de formule sorteer dan raakt hij wel helemaal de kluts kwijt. Volgorde klopt niet en de rijen blijven niet in tact

Dat behoeft toch een beetje uitleg.

Hoe kan jij waarden uit de formules sorteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan