• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel plukken van 't net...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jok078

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2015
Bestaat er een manier om een celinhoud te plukken van het internet.

Bijv een veranderlijk getal (waarde), wat steeds te vinden is op bepaalde site. Kan ik deze waarde plukken en plakken in mijn exel?

Voor zover ik weet, vrees ik... dat het nog moet uitgevonden worden :p

Vrees niet,....het is uitgevonden. Je zal alleen wel even concreet moeten omschrijven om welk veld het gaat (en uiteraard de URL van de website).

Dus het kan :D Da's nieuw voor mezelf!

De doorverwijzing via de hyperlink naar een website zie ik wel zitten, maar om vervolgens nog 'ns in de html code te duiken en daar een variabele cel te vinden???

Geen idee hoe?
Concreet? Neem een veranderend getal uit een website. Neem een beurskoers...

Kijk even naar bijgevoegd bestandje. Deze zoekt obv een lidnummer (KNLTB) op een website de corresponderende naam + zijn/haar enkel -en dubbel-rating.
De VBA-code is uiteraard wel maatwerk; voor andere sites zal de macro aangepast dienen te worden.
Bekijk bijlage VB_InternetKoppeling.xlsm

M'n excel crashed bij het openen van 't bestand...?
Kijk even naar bijgevoegd bestandje. Deze zoekt obv een lidnummer (KNLTB) op een website de corresponderende naam + zijn/haar enkel -en dubbel-rating.
De VBA-code is uiteraard wel maatwerk; voor andere sites zal de macro aangepast dienen te worden.
Bekijk bijlage 253277

?? Heb ik geen verklaring voor. Als ik 'm open via de koppeling in deze draad krijg ik enkel een waarschuwing vanwege de macro's, maar hij opent prima.

Het document van Consclusie opent hier ook zonder problemen en werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan