• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel verdelen over meerdere cellen n.a.v. looptijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paauwer

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Ik wil voor onze rapportages graag het volgende doen:

Ik heb een project en dat start bijvoorbeeld in maart en het project duurt 3 maanden. Het totaalbedrag van het project is 6000. Ik wil dan dat excel automatisch die 6000 opsplitst naar 2000 euro (totaalbedrag / looptijd) en dat hij deze info verdeelt over de juiste cellen (cel van de maand maart, april en mei). Hoe verdeel je en geef je aan dat hij moet stoppen met verdelen etc. En hoe ga je dit aanpakken aan het einde van het jaar, want dan moet je door naar het volgende jaartal.

Deze vraag reeds eerder gesteld en toen dit antwoord gekregen.

=ALS(EN(L$1>=$H2;L$1<=$I2);$K2/$J2;0)

Het enige probleem wat ik hierbij heb is als volgt. Als ik invul dat iets op 4-1-2016 start tot 31-1-2016 dan wordt er niets in januari gezet. Elke oplossing is welkom. Hoeft niet perse met deze functie te zijn.

Belangrijkste is dat het bedrag goed verdeeld wordt en over de juiste maanden. Als het handiger is om met startdatum en looptijd te werken, vind ik dat ook prima, maar dan wel graag een beschrijving van hoe.

In de bijlage nog een verduidelijking.

Bijlagen

Probeer onderstaande:

ALS(EN(L$1>=LAATSTE.DAG($H5;-1)+1;L$1<=$I5);$K5/$J5;0)

nog verfijnder

Hallo Laura,

dit werkt in ieder geval. Hartstikke bedankt daarvoor.

De looptijd is nog wel een dingetje. Ik mag bijvoorbeeld geen 0,9 hebben want dan wordt het bedrag meer. Dat is zowiezo nog een dingetje, maar daarop doorgaan. Is er ook nog een optie voor het volgende:

Stel je hebt een project van 4,5 maand van 4500 euro en dat start halverwege de maand januari. Kan het dan zo geregeld wordt dan in januari 500 wordt neergezet en in de 4 maanden daarna 1000?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan