• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde Checkboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iamghost

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
22
Wie kan mij helpen?

ik ben bezig met het maken van een ordeportefeuille en wil hierin gebruik maken van checkboxen. wat is wil doen is het volgende:
Omzet
Offerte €....
Bevestigd €....
Geannuleerd €......

hierboven moeten de totaal bedragen komen! hiervoor heb ik een lijst met klanten en heb hier een status aan gebonden, Offerte, Bevestigd en Geannuleerd. nu staat er bij iedere klant een bedrag en dit bedrag wil ik koppelen aan een checkbox. dus als er bij een klant een bedrag van €1000,- staat en de checkbox Offerte wordt aangeklikt wil ik dat dit bedrag bij Omzet Offerte wordt opgeteld.

Is dit mogelijk? en zo ja, hoe pak ik dit het beste aan? Wie kan mij hier mee helpen?

Bij voorbaat dank,
 
Waarom niet een validatie cell waarin je via een pulldown kunt kiezen voor de 3 opties? Je kunt dan met een enkele opsomming ineens je doel bereiken.

Checkboxen zijn buiten een form niet exht handig
 
Hoe kan ik dit het beste doen?

Bedankt voor je snelle reactie!

Hoe kan ik dat het beste doen? Heb namelijk nog niet veel ervaring met dit soort dingen maken ;)
 
Zet ergens een lijstje met: offerte, bevestigd, etc. onder elkaar.

Ga nu naar de cel waar de validatie moet komen en selecteer ribbon "gegevens" en klik daar "gegevensvalidatie". Selecteer uit "toestaan" de optie "lijst". Selecteer je eerder gemaakt lijstje en je bent klaar.
 
Bedankt dit is me wel gelukt, maar hoe koppel ik hier het bedrag aan zodat hij bij de juiste omzet komt te staan?

dus als de omzet 1000,- en de lijst staat op Offerte, dat dit bedrag bovenaan in het bestand bij omzet Offerte komt te staan?
 
als je in het menutje van gegevensvalidatie zit kan je ook gewoon de waardes zelf intypen door eerst bij "toestaan" de optie lijst aan te klikken, daarna kan je eronder de waardes invullen. Let erop dat je je opties scheidt dmv een ; teken. Het beste kan je je eerste vakje eerst kopieren voordat je m gebruikt, anders blijf je lijsten aanmaken
 
Ik neem aan dat je een lijst hebt? Als de waarden in dezelfde rij staan kun je die met "=som.als" optellen
 
als ik hierbij =som.als gebruik krijg ik geen onderscheid als ik bijv. inplaats van offerte, bevestigd aanklik in de lijst?
en wat ik graag wil is dat het bedrag ergens anders komt te staan als ik een andere optie in de lijst aan klik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan