• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Waarde formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
Hallo,

In de file krijg ik na invulling van formule "waarde"te zien. hetgeen betekend dat ik iets fout doe of iets mis, maar kan niet achterhalen wat of waar.
In Kolom A kan door de lijst een code worden gekozen en vervolgens pakt hij de rest zelf.
De rijcellen in kolom F x G x H x J worden vermenigvuldigd en in K totaal wordt gegeven.
Vervolgens dient kolom K te worden opgeteld en totaal in K6 te worden vermeld.

Wie kan mij op weg helpen
Alvas dank

Bijlagen

Het is logisch dat er in lege cellen niets te vermenigvuldigen valt.
Code:
=ALS(J13="";"";+F13*G13*H13*J1)
Ik heb het simpel gehouden door te stellen dat de laatste allen cel J13 leeg is, aangenomen dat die als laatste wordt ingevuld. Trek de formule door en je zult zien dat de foutmelding verdwijnt.

Hoi,
Er zijn verschillende mogelijkheden, hier twee;
Pas de formule aan in rij 14 met de volgende formule
=ALS(A13="";0;+F13*G13*H13*J13), dan is de uitkomst € -
tweede mogelijkheid
=ALS(A13="";"";+F13*G13*H13*J13), dan is de een lege cel.

Groet Jan

Nu loop ik tegen het volgende op:
Als ik de code in kolom A kies van 2400, 2401, 2402, 2500, 2501, 2502, 2600 is het de bedoeling dat alleen de tekst in kolom D zichtbaar wordt. In de andere cellen in die bewuste rij waar de tekst is gekomen dient blanco te blijven, dus geen € etc.

Vb Kies ik 2400 dan wordt de tekst in kolom D MOBILISATIE ALGEMEEN (zie voorbeeld).
Maar nu worden de andere cellen ook ingevuld met € etc welke niet hoort.

Bovenstaande coderingnrs kunnen op het A4 willekeurig worden geplaatst.
VB A10 of A13 of A22

Als op deze plaats bovenstaande codering niet wordt ingevuld maar een ander dan dient alles te worden weergegeven.
Hoe kan dit worden opgelost met de verschillende formules die er al in zitten?
Alvast dank

Bijlagen

Ik denk dat je het als volgt op kunt lossen in H10 en formu;en naar beneden doortrekken:
Code:
=ALS(C10=0;"";ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($A10;materiaal!$A$1:$G$976;5;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN($A10;materiaal!$A$1:$G$976;5;ONWAAR)))

Dank je.
Helaas loopt K10 dan fout door wederom "waarde"te geven terwijl deze ook blanco dient te zijn.
Dit is ook bij de andere coderingen van 2400, 2401, 2402, 2500, 2501, 2502, 2600

Bijlagen

Stel de cel-opmaak in op:
Code:
_ [$€-nl-NL] * #.##0,00_ ;_ [$€-nl-NL] * -#.##0,00_ ;;_ @_
Bij nulwaarden krijg je nu een lege cel.

Pas cel H10 aan met volgend formule

=ALS(C10=0;0;ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($A10;materiaal!$A$1:$G$976;5;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN($A10;materiaal!$A$1:$G$976;5;ONWAAR)))

en trek formule door

Is dit niet korter?
Code:
=ALS(C10=0;0;ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A10;materiaal!$A$1:$G$976;5;ONWAAR);" "))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan