• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#WAARDE! fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Nogmaals een vraagje ivm een formule-fout.
Ik maak gebruik van volgende formule om automatisch een kolom mee aan te vullen bij nieuwe gegevens:

Code:
=ALS(B4="";"";TEKST(RIJ(A2);"ART-0"))

Deze code komt terug op verschillende tabbladen en daar werkt ie goed. Ik wil deze code terug opnieuw gebruiken in een nieuw tabblad. Het enige dat moet veranderen is dat ART-0 moet veranderen in BEST-0. Telkens ik dit probeer, krijg ik in de doelcel volgende fout: #WAARDE!.

Hoe kan ik dit het best oplossen?

Alvast bedankt.

Vreemd verschijnsel, ik heb inderdaad precies hetzelfde. Punt is dat bij getalnotatie "BEST-"0 moet komen, en komt er gepruts met de aanhalingstekens om de hoek kijken (heb ik vaker last van gehad). De volgende formule werkt in ieder geval:

Code:
=ALS(B4="";"";TEKST(RIJ(A2);"""BEST-""0"))

Volgens mij zou je ook nog iets kunnen doen met ' ipv "" maar dat heb ik even niet meer helemaal helder. Wel vreemd dat het met ART in jouw originele formule wel werkt.

Bedankt allebei voor jullie oplossing.

Richard1970, ik heb jouw stukje eens geprobeerd en die doet het inderdaad ook.

Inieder geval kan ik nu weer verder, nogmaals bedankt.

Code:
=ALS(B3="";"";"Best-"&RIJ()-3)
kan toch ook?

Klopt, maar ligt eraan wat je wil doen met het resultaat. Jouw code levert een tekst-string en het origineel een numerieke waarde (alhoewel ze er verder allebij hetzelfde uitzien, dus als het verder niet uitmaakt is de jouwe mooier :thumb:)

het origineel een numerieke waarde
Ik betwijfel dit maar als je een getal nodig zou hebben met 'Best-'ervoor kun je ook nog denken aan celeigenschappen aangepast: "best-"0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan