• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde gelijk kolom A aan C dan waarde uit kolom D in B zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo forumleden,

Ik wou het volgende automatisch laten verwerken. Waarde gelijk kolom A (cel variabel) aan kolom C (cel variabel) dan waarde uit kolom D in B zetten.

Opbouw Excel 2007:

In kolom A heb ik variable artikelnummers staan
In kolom C heb ik variable artikelnummers staan
In kolom D heb ik variable prijzen staan

In kolom A komen artikelnummers voor die in kolom C staan en omgekeerd. Echter komen er ook artikelnummers voor in kolom A die niet in C staan en omgekeerd.

De prijs in cel D2 hoort bij artikelnummer in cel C2, de prijs in cel D3 hoort bij artiklnummer in cel D3 etc etc dit loopt door tot 12500. Dus in kolom C 12500 artikelnummers en D 12500 prijzen.

In kolom A staan 7500 artikelen waar ik de juiste prijs achter moet hebben die in kolom D gevonden kunnen worden en in kolom B geplaatst moeten worden.

Welke formule moet ik hier voor gebruiken?

Greetz
Phillip

Beste phillip ;)

Plaats volgende formule in kolom B:

Code:
Code:
=ALS(A2=C2;D2;"")

Sleep deze formule dan naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

De formule zoals jij mij geeft werkt alleen als de waarde in A1 gelijk is C1. De volgorde van kolom A en C verschillen van elkaar. Het kan zijn dat:

in cel A1 artikel 100 staat en in bv Cel C118 artikelnummer 100 dan moet de waarde uit D118 in B1 gezet worden.

Kan zoiets?

Post een voorbeeldbestand anders ga je er niet komen.

Waag een gokje.

Zet in B1 de formule, als u met 2003 :

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;$C$1:$D$12500;2;0));"niet beschikbaar";VERT.ZOEKEN(A1;$C$1:$D$12500;2;0))

Indien 2007:

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;$C$1:$D$12500;2;0);"niet beschikbaar")

Deze formule doortrekken tot laatste gevulde cel in kolom A
Succes.
Mvg

Laatst bewerkt:
@ Jempi! Dat is de formule!! Ontzettend bedankt dit scheelt een hoop werk en tijd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan