• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde genereren via verschillende werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stier21

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Beste lezer,
Ik wil graag in het werkblad "SD Weekrapportage" cel E1 kunnen aanpassen van bijvoorbeeld "='Call statistieken'!$D$3" naar "='Call statistieken'!$E$3" waaarna alle blauwe getallen automatisch worden gegenereerd.

Bijvoorbeeld cel B31 moet dan automatisch wijzigen van "='Call statistieken'!D125" naar "='Call statistieken'!E125"

Kortom: alle D's moeten E's worden.

Ik hoop dat ik het een beetje helder heb beschreven. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik die graag.

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Groeten,

Herman

Bijlagen

Herman,

Wanneer je een relatieve verwijzing hebt gebruikt, dan kun je met de volgende stappen D in een E veranderen.

Kopieer een cel (of een reeks cellen uit een kolom) met CTRL-c
Ga 1 kolom naar rechts.
Geef plakken (CTRL-v)
Knip de geplakte cellen (hierin staat nu de E als cel verwijzing) met CTRL-x
Ga 1 kolom naar links.
Geef plakken (CTRL-v)

Voor een absolute verwijzing werkt dit niet. Die moet je met de hand bijwerken.

Volgens mij is de gekozen oplossing niet echt praktisch, want dit moet je elke maand doen.

Wie o wie heeft een voorbeeld paraat om bijvoorbeeld op basis van een index van de week de juiste kolom te pakken uit de lijst van Call statistieken???

Beste Herman,

Excel kan dit prima m.b.v. de functie verschuiving.
Ik heb in de bijlage de getallen die opgehaald worden bij Week even aangepast.
Alle (week) formules 'kijken' nu naar de waarde in cel F1.
Verander de 1 maar eens in een 2.

De "bron" is de B kolom en excel verschuif deze met de opgegeven waarde, 0 in de rij richting en met de waarde uit F1 in de kolom richting.
Zo wordt kolom "B" in week 1 kolom C, met 2 kolom D etc.
N.b. bij week 0 en 1002... krijg je natuurlijk onzin, maar via validatie op cel F1 zou je dit kunnen ondervangen.
Valideren is te vinden onder Data, kies bij Valideren voor Geheel getal en bepaal daarna de grensen waar binnen de input moet blijven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Withaar,
Super bedankt. Hier kan ik mijn rapportage weer mee bijwerken!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan